Administrativ handläggare

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.

Barn- och utbildningsförvaltningen är organiserad efter huvudverksamheterna förskola, grundskola, gymnasieskola, vuxenutbildning, arbetsmarknad.

Är du en strukturerad och serviceinriktad person som vill vara en del av vårt härliga gäng? Välkommen att söka till oss!


ARBETSUPPGIFTER
I arbetet som administrativ handläggare har du flera varierande arbetsuppgifter och är ett administrativt stöd till förvaltningsledningen. I ditt huvuduppdrag kommer du hantera förvaltningens registratur, där du självständigt förväntas planera, kvalitetssäkra och driva processen kring registratur och informationshantering. Du är även förvaltningens dataskyddsassistent. Inom dessa områden kommer du att delta i nätverk som sträcker sig över förvaltningarna inom kommunen. Du arbetar proaktivt och samarbetar med olika funktioner på förvaltningen och inom kommunen. Uppdrag kommer att ges från administrativ chef eller från ledningsgruppen. Du förväntas även stötta chefer och medarbetare i frågor kopplade till ditt uppdrag.

I tjänsten kommer du självständigt att hantera olika administrativa arbetsuppgifter, vilka kan komma att förändras utifrån verksamhetens behov, detta då vi befinner oss i en fas där vi ser över hur vi arbetar och hur vi använder kompetensen där den gör mest nytta.

Exempel på arbetsuppgifter kommer att vara:
- Diarieföring
- Bevakning av förvaltningens funktionsbrevlåda samt fysisk post
- Arkiv och informationshantering - offentlighetsprincipen och sekretessfrågor
- Expediering av vissa beslut
- Fakturahantering barnomsorgsavgifter
- Handlägga vissa bidrag
- Administrera blanketter

Du kommer arbeta på barn- och utbildningsförvaltningens centrala kontor i Kinna tillsammans med kompetenta och erfarna handläggare, utredare och kvalitetsutvecklare. Vi finns som stöd till kommuninvånare, nämnd, verksamhetschefer, rektorer, medarbetare och inte minst till varandra.

KVALIFIKATIONER
Du har arbetat inom kommun och har kunskap om dess styrning och organisation, samt inom utbildningsområdet, arbetsmarknadsfrågor, integrationsfrågor. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Vi ser gärna att du har goda kunskaper om de lagar och regler som styr det kommunala och statliga beslutsfattandet, så som kommunallagen, förvaltningslagen, skollagen, regelverket om offentlighet och sekretess samt dataskydd/GDPR.

Du är professionell i din yrkesutövning, serviceinriktad, tillmötesgående och analytisk. Du anstränger dig för att hitta lösningar och gör ditt yttersta för att vara ett gott stöd och ge god service till förvaltningsledning, rektorer/enhetschefer och kollegor.

Du kan arbeta självständigt och är även en god samarbetspartner, du kan prioritera och klarar av att hantera olika situationer som uppstår på ett lugnt och lösningsfokuserat sätt.

Du är driven och tar initiativ till utveckling av arbetssätt och rutiner. För att trivas i rollen är det viktigt att du kan tänka dig att ta dig igenom arbetsuppgifter som periodvis kan upplevas som repetitiva. Du är van vid att jobba med och förstår komplicerade språkliga underlag och du kan även producera egna dokument av hög kvalitet.

Du är ansvarskännande och arbetar systematiskt och strukturerat för att uppsatta tidsramar ska hållas. Du har god förmåga att se helhet och sammanhang samtidigt som du är noggrann med detaljer. Du har hög digital mognad där du aktivt har arbetat i Officepaketets olika program och digitala ärendehanteringssystem.

ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske 11 och 12 juni.

Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.


Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Gunnar Johansson
0320-21 73 75
Ann-Marie Ragnarsson
0320-21 74 80
Per Källman
0320-21 79 24
Claes-Håkan Martinsson
0320-21 74 07
Malin Carlsson
0320-21 87 01
Gunilla Sandahl-Bäwer

Anja Pettersson
0320-21 79 25
Gunilla Sandahl Bäwer
0320-63095
Malin Tucker
0320-21 77 29
Karin Wrangsten
0320-21 72 14

Sammanfattning

Besöksadress

Boråsvägen 40 51180 KINNA
None

Postadress

None
KINNA, 51180

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024