Administrativ handläggare

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.



ARBETSUPPGIFTER
Familjeenheten söker vi dig som vill arbeta på en arbetsplats där sammanhållningen är god, där vi tar vara på varandras olikheter och ser dem som resurser. Vår ledning är lyhörd och intresserade av oss och fångar gärna upp tankar och idéer som gruppen lämnar. Det gör att vi känner oss delaktiga i uppdraget. Mark är en medelstor kommun och det innebär korta beslutsvägar samtidigt som samverkan internt och externt fungerar bra i syfte att klienterna inte ska hamna mellan stolarna. Familjeenheten består av både myndighetsutövning och verkställighet.

Som administrativ handläggare kommer du främst att arbeta med mottagsgruppen som består av 4 socialsekreterare där du ska utgöra ett stöd för dem i deras dagliga arbetsuppgifter. Det finns en 1e socialsekreterare som stöd och gruppen arbetar nära utredande socialsekreterare i ärendet. Extern handledning finns för grupperna.

Dina arbetsuppgifter består av:
- Planera möten/besök
- Medverka i klientmöten med syfte att dokumentera
- Löpande dokumentation i ärenden
- Kontakter med andra myndigheter/samverkansaktörer


KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har högskoleutbildning på kandidatnivå inom socialt arbete eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Det är viktigt att du har ett varmt intresse för arbete med människor, positiv grundsyn och god samarbetsförmåga. Då dina veckor kommer att variera i innehåll behöver du kunna anpassa dig till förändrade omständigheter, vara flexibel och nyfiken på arbetsuppgifter. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i skrift.

På arbetsplatsen har vi nolltolerans mot hot och våld där ledningsgruppen bedriver ett aktivt arbete tillsammans med oss medarbetare.






ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.


Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Hindelius
0320-21 80 52
Emma Damgren, Vision
0320-21 80 45
Annette Eriksson
0320-21 72 29, 0702- 71 29 46
Jessica Hoff
0320-21 72 82
Camilla Hyllner
0320-21 72 68
Jeanette HacK Palmdahl, Vision
0320-21 72 38
Jonas Carling
0320-21 72 45
Anna Nilsson

Anneli Calvert, enhetschef
0320-21 88 03
Ingegärd Björkmalm, personalassistent
0320-21 72 15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marks kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 augusti 2024
  • Ansök senast: 26 augusti 2024

Besöksadress

51180 KINNA
None

Postadress

None
KINNA, 51180

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024