Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

Arbetsbeskrivning

Miljöenheten och byggenheten i Mariestads kommun ingår i samhällsbyggnadsförvaltningen. Vi består av tio miljöinspektörer, två miljöutredare och sex bygglov-/byggnadsinspektörer och tre administratörer.

Nu behöver vi rekrytera en administratör för ett längre vikariat på ett år.

Har du ett stort intresse för systemadministration och databashantering Då har du möjligheten att bli en del av vårt sammansvetsade team!

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att utföra administrativa arbetsuppgifter inom de lagstiftningar som Miljö- och byggnadsnämnden ansvarar för såsom att arbeta med diarieföring, arkivarbete, e-tjänster, webben, kundservice och systemförvaltning. Vi arbetar i EDP Vision som är vårt verksamhetssystem. 

Här jobbar du tillsammans med våra inspektörer och utredare, under ledning av en engagerad miljöchef och biträdande miljöchef, med fokus på kvalitet och utveckling. Vi arbetar i kommunerna Mariestad, Töreboda och Gullspång. Din arbetsplats utgår från stadshuset i centrala Mariestad, ett par minuters gångavstånd från resecentrum.

Du förväntas vara delaktig i utvecklingen av verksamheten och kommer till en arbetsgrupp som präglas av stort engagemang, humor, professionalitet samt öppenhet inför nya idéer!

Här finns möjlighet att fördela del av arbetstiden på distans och vi har flexibel arbetstid.

KVALIFIKATIONER
Vi söker i första hand dig som har eftergymnasial utbildning inom administration och systemförvaltning eller annan likvärdig erfarenhet. 

Det är meriterande om du har erfarenhet och intresse för systemadministration och databashantering.

Du som söker har förmåga att se hur din del påverkar helheten, är nyfiken, resultatinriktad och strukturerad. Du vill bidra till gruppens gemensamma resultat och du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du måste vara öppen för förändring och verksamhetsutveckling för att trivas här. Det är meriterande om du kan vara en drivande kraft i det arbetet hos oss.

Om du tidigare jobbat inom kommunal verksamhet så är det ett plus.

När du gör din ansökan till oss vill vi ha ett CV av dig där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, i stället får du besvara några urvalsfrågor.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser.

ÖVRIGT
Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet.

Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas.

Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad!

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024