Administrativ handläggare

Arbetsbeskrivning

Vår mångåriga kollega går i pension och vi söker därför hennes ersättare.

Enheten Arbete och försörjning arbetar med att säkerställa att de som har behov av stöd gällande sin försörjning får den hjälp de behöver för att kunna bli självförsörjande. Som administrativ handläggare har du en viktig roll i att vara behjälplig till enhetens socialsekreterare. Enheten består att cirka 15 medarbetare.

Socialtjänsten i Värmdö är inne i ett expansivt skede och vårt mål är att skapa Framtidens Socialtjänst som kan möta de behov som finns i vår föränderliga omvärld. För att vi ska kunna leva upp till de förväntningar vår skärgårdskommun ställer på oss arbetar vi aktivt med att skapa förutsättningar så att du som arbetar med detta ska kunna göra det.

Arbetet som administrativ handläggare innebär att du ska vara behjälplig till socialsekreterarna, handlägga dödsboanmälan, bostadsfrågor och administrera försörjningsstöd. Du kommer även ha viss klientkontakt. Vi värdesätter din samarbetsförmåga och flexibilitet.

Hos oss har du möjlighet att utveckla dig själv och samtidigt vara en del av kommunens pågående utvecklingsarbete. Vi lägger stor vikt vid att utföra ett professionellt arbete med hög rättssäkerhet och vi vill att du har en kandidat examen inom relevant område och du behöver vara uppdaterad på aktuell lagstiftning och metoder relevanta för området. Det är önskvärt att du arbetat några år inom socialtjänsten, känner dig trygg i din yrkesroll, vågar tänka nytt och att du vill medverka i pågående utvecklingsarbete. Vi anser att vi har ett av samhällets mest betydelsefulla arbete och vi brinner för att utföra det så bra vi bara kan.

Vi som skulle bli dina kollegor värdesätter att arbetsplatsen ligger nära både natur och stad, att det finns en hög kompetens hos både kollegor och chefer, att vi har kul på jobbet och nära till skratt trots allvaret i vårt arbete. Vi är stolta över vårt arbete och vår arbetsplats och är övertygade om att du skulle trivas hos oss.

Vi erbjuder dig ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, löneväxling till pension, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. I Värmdö kommun arbetar vi även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde snarast.

Ansökan
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på "sök tjänst" nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 23 december 2016.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Ingrid Örfelth-Kraft, enhetschef, 08-570 475 12 eller Helen Aldestam, samordnare, 08-570 471 46. Fackliga representanter nås via kontaktcenter, 08-570 470 00.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Värmdö kommun Gustavsberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare.
  • Publicerat: 8 december 2016

Liknande jobb


5 november 2024

5 november 2024

5 november 2024