OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.
Arbetsplats
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar, Avdelningen för myndighetsutövning, Avdelningen för utbildning, stöd och integration och Avdelningen för äldre och personer med funktionsnedsättning. Inom avdelningen för Myndighetsutövning finns tre enheter. Utredningsenheten för individ och familj, utredningsenheten för ekonomiskt bistånd och utredningsenheten för äldre och personer med funktionsnedsättning.
Tjänsten som administrativ handläggare är placerad i staben inom avdelningen för Myndighetsutövning.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är främst att avlasta familjerättens handläggaren administrativa arbetsuppgifter samt delta som part i samarbetssamtal och hembesök. Även övriga avdelningsövergripande administrativa arbetsuppgifter förekommer. Familjerättens uppgift är att med utgångspunkt från barnets behov stödja barn och föräldrar i familjerättsliga frågor utifrån föräldrabalken och socialtjänstlagen.
Kompetens
Vi söker dig med adekvat högskoleutbildning. Erfarenhet av myndighetsutövning är starkt meriterande. Det är önskvärt att du har kunskap om aktuell lagstiftning såsom offentlighet- och sekretesslagen, SoL, FB samt har en god kännedom om samhällsstrukturer. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och i skrift. Du arbetar strukturerat genom att planera och organisera ditt arbete väl. Du har god administrativ och analytisk förmåga. Vidare är du är ansvarsfull, har lätt för att samarbeta och intresserad av att möta människor från olika kulturer.
Socialförvaltningen lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort B är ett krav.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.