Administrativ handläggare

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket söker personal Migrationsverket arbetar med migrationsfrågor i Sverige, inom EU och internationellt. Vi har ansvar för att pröva alla ärenden som rör människor som vill besöka Sverige eller bosätta sig här, söka skydd undan förföljelse eller ha svenskt medborgarskap. Verket erbjuder de asylsökande boende och viss sysselsättning under väntetiden samt stödjer den som fått avslag på sin ansökan och måste lämna landet. Migrationsverket har verksamhet över hela landet och har idag cirka 3 300 anställda. Vi strävar efter att våra personalgrupper präglas av mångfald avseende kön, ålder och etniskt ursprung. Till Tillståndsenheten i Göteborg, söker vi Administrativ handläggare, tillsvidare Diarienr 242-2008-41031) Arbetsuppgifter Administrativ handläggare med inriktning på personal och ekonomi. Vissa sekreterareuppgifter till enhetschefer och avdelningschef. Säkerhetssamordnare. Kompetensönskemål Du skall ha relevant examen på högskolenivå eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Erfarenhet av personal- och ekonomihandläggning är meriterande. Du skall ha vana att arbeta i olika datasystem. Erfarenhet av arbete i Palasso och Agresso är meriterande. Du är vidare serviceinriktad. Du skall ha goda kunskaper i engelska, övriga språkkunskaper är meriterande. Personliga egenskaper: God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Du skall kunna ta egna initiativ och ha förmåga att fatta beslut under stressade förhållande. God prioriterings- och organisationsförmåga, vilket bl.a. innebär att du skall kunna hantera flera frågor samtidigt. Du skall vidare ha god samarbetsförmåga och vara lyhörd.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 7 oktober 2008
  • Ansök senast: 14 oktober 2008

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024