OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administrativa avdelningen arbetar med samordning, utredning, information, planering och konsumentfrågor. Även reception, nämndsadministration, arkivservice och överförmyndarexpedition ingår. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta i kommunens centrala förvaltning, kommunledningskontoret, där tjänsten är placerad inom den administrativa avdelningen. Vi söker en medarbetare som kommer att vara huvudregistrator och ansvarig för kommunens diarium. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara administrativa förberedelser, expediering och arkivering av ärenden och protokoll från kommunstyrelse och kommunfullmäktige. Du arbetar i nära samarbete med kommunsekreteraren och ska även kunna ersätta denna som sekreterare vid sammanträden. Dessutom finns andra administrativa uppdrag som både är fasta och kan variera över tid. Rollen innebär att snabbt kunna växla mellan olika uppgifter då god servicekänsla är a och o. Inför framtiden ser vi en utveckling mot mer självständiga handläggningsuppdrag som kan ingå i tjänsten. KVALIFIKATIONER Du har en högskoleutbildning inom stats- eller rättsvetenskap, eller har en annan kompetens som kan bedömas likvärdig. Du bör ha ett stort intresse för att erbjuda god service. Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation är en fördel. Du har god stilistisk förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Goda språkkunskaper är meriterande. Dina datakunskaper ska vara goda - framförallt i Word och Excel. Du har lätt för att samarbeta och kan självständigt organisera, planera och handlägga ditt arbete. Med andra ord kommer vi att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.