Administrativ handläggare

Arbetsbeskrivning

Samhällsbyggnadsförvaltningen Som en del i förvaltningens satsning på en gemensam och sammanhållen administration behöver den administrativa avdelningen förstärkas med en administrativ handläggare.Samhällsbyggnadsförvaltningen består av tre avdelningar: bygg- och miljöavdelningen, administrativa avdelningen och tekniska avdelningen.Administrativa avdelningen tillhandahåller administrativt stöd inom förvaltningen och inom avdelningen arbetar idag sex medarbetare. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med handläggning av förvaltningsgemensamma ärenden och administrativ service till förvaltningens övriga avdelningar.Detta innebär bland annat övergripande underhåll av arkiv, expediering av beslut, registrering och diarieföring samt arbete med förvaltningens olika ärendehanteringssystem (Diabas, Castor och Ecos).I arbetsuppgifterna kommer även viss ekonomihantering att förekomma.Kvalifikationer Du har lägst gymnasiekompetens, men vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot offentlig förvaltning.Erfarenhet från offentlig verksamhet är ett krav.Du har en tydlig bakgrund inom administrativ verksamhet.Du har arbetat med registrering och arkivering och är väl införstådd med de krav som ställs på noggrannhet och öppenhet vid hantering av offentliga handlingar.Har du dessutom erfarenhet av något av de olika ärendehanteringssystem som används inom förvaltningen är detta extra meriterande.Eftersom du kommer att arbeta nära verksamheter som handlägger ärenden enligt bland annat Plan- och bygglagen, Miljöbalken och Livsmedelslagen, ser vi gärna att du har erfarenhet av likande ärenden.[[ Du har arbetat med ekonomihantering tidigare och har erfarenhet av något större ekonomisystem.Har du arbetet i ekonomisystemet Agresso är detta meriterande. Du är van att arbeta självständigt och uttrycker dig väl i både tal och skrift.Dina personliga egenskaper är viktiga.Du ska ha god pedagogisk förmåga och vara intresserad av att arbeta med förnyelse och utveckling av arbetsrutiner.Som person är du engagerad och serviceinriktad, noggrann och drivande i det du ansvarar för.Dessutom har du ett strukturerat och strategiskt arbetssätt.Din arbetsplats kommer att vara i kommunhuset i Kungsängens centrum.Vi arbetar i en öppen planlösning indelad efter funktion och inte organisationstillhörighet.Detta ställer särskilda krav på flexibilitet och kommunikationsförmåga.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning snarast, dock senast[21 december 2009.Mer information om kommunen hittar du på www.upplands-bro.se.Vi kommer att genomföra denna rekrytering inom ramen för kommunens egna resurser.Vi ber därför vänligen rekryteringskonsulter att inte ringa för att erbjuda sina tjänster.När du söker ett jobb hos oss i Upplands-Bro kommun vill vi att du använder dig av vårt rekryteringsverktyg.Du påbörjar din ansökan genom att klicka på 'ansök' längst ned i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Magnus Odung, Bitr. rektor
08-581 692 85
Lisbet Bertilsson, Stf rektor
08-58169452
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Magnus Odung, Bitr. rektor
0739-615341
Margaretha Lindberg, Rektor
08-581 694 47
Pia Ringkrans, Enhetschef
08-581 695 38
Ulf Peterson, Rektor

Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Saga Sjöberg, Projektledare
0721-78 81 18
Pauliina Björkman, Rektor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Upplands-Bro kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 25 november 2009
  • Ansök senast: 21 december 2009

Besöksadress

Ekhammarskolan Skolvägen 20 19634 Upplands-Bro
None

Postadress

Furuhällsplan 1
Kungsängen, 19681

Liknande jobb


18 november 2024

22 oktober 2024

Fritidssamordnare

Fritidssamordnare

8 oktober 2024

Överförmyndarhandläggare

Överförmyndarhandläggare

7 oktober 2024