OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs
Försäkringskassan söker
Administrativ handläggare
Placering Verksamhetsstöd dokumentstöd, Östersund alt. Stockholm
Avdelningen Verksamhetsstöd är Försäkringskassans rikstäckande serviceorganisation som ansvarar för utveckling och leverans av Stödtjänster. Den består av fem verksamhetsområden varav ett är Verksamhetsområde Försäkringsstödsom nu har behov av en administrativ handläggare.
De övergripande målen för Verksamhetsstöd är ökad kvalitet och bättre service till en lägre kostnad.
Arbetsuppgifter
Du kommer tillhöra ett område om 10 personer som arbetar med blanketter, brevmallar och skanning. Som administrativ handläggare kommer du arbeta såväl med formulärkonstruktion såväl som skanningsfrågor/incidenter. Du kommer arbeta med administration gällande både formulärkonstruktion och skanning, arbetsuppgifterna består av både rutinmässigt arbete men även av utveckling och förbättring av våra tjänster. I ditt arbete kommer du att ha kontakt med många människor och verka för en väl fungerande arbetsgrupp med bra samarbete, både inom gruppen och mot externa parter.
Försäkringskassan har ca 600 blanketter som används såväl inom socialförsäkringshandläggningen som inom den interna administrationen. Närmare 250 av blanketterna är även anpassade för skanning. Utöver dessa finns ett antal av våra blanketter även som e-blanketter som kan signeras digitalt på ”mina sidor” på Forsakringskassan.se
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• Konstruera blanketter i Adobe LiveCycle
• Svara på frågor i funktionsbrevlåda gällande blanketter och skanning
• Vara ett stöd i administrativa ärenden till verksamhetsspecialist
• Lyfta fram grafiska och tekniska möjligheter och begränsningar i det löpande arbetet och i utvecklingsprojekt
• Ha kontakter med andra avdelningar inom Försäkringskassan som IT och enheten för kundfrågor
• Åtgärda incidenter, hantera funktionsbrevlådor och återkoppla till kund
Kvalifikationer
• Gymnasiekompetens 3 år
• Efarenhet av elektronisk dokumenthantering är meriterande
• Erfarenhet av formulärkonstruktion i Adobe LiveCycle designer är meriterande
• Erfarenhet av kundservice och kontakter per telefon och e-post är meriterande
• Erfarenhet av att arbeta på distans mot kollegor och uppdragsgivare är meriterande
Personliga egenskaper
Som person är du mycket noggrann, strukturerad och uthållig. Du gillar administration och kan se helheter. Du har vana av att arbeta med problemlösning och har sinne för det svenska språket. Du behöver även ha en förmåga att arbeta med många parallella uppdrag samtidigt. Arbetet bedrivs i nära samverkan med interna uppdragsgivare och kravställare, därför är det ett krav att du har god samarbetsförmåga och servicekänsla.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Resor förekommer i tjänsten
Övrigt
Tjänsten är tillsvidare, heltid, 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Martin Mattsson 010-111 43 54. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist, Cecilia Eriksson 010-116 28 76. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Mona Ericsson, tel. 010-118 85 55, för SACO-S Rita Lundström. 010-111 43 72, och för Seko Tobias Schelin 010-114 49 18.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 012573-2015 senast den 24 mars 2015. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.