OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och arbeta för att Piteå kommun ska fortsätta utvecklas som en Attraktiv och Uthållig kommun för piteborna och nå visionen "Piteå - det är hit man kommer när man kommer hem". Kommunledningskontoret i Piteå består av tillväxtavdelning, personalavdelning, ekonomi- och inköpsavdelning, IT-avdelning, samt information och ärendehantering samt en stabsfunktion. I förvaltningen arbetar ca 100 anställda. Ärendehantering tillhandahåller administrativa tjänster till politik, ledning, medarbetare och kommunmedborgare. ARBETSUPPGIFTER Vill Du ha varierande arbetsuppgifter? Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med underlag till utredningar, självständigt genomföra mindre utredningar, sammanställa resultat från undersökningar, delta i medborgardialog samt i kommunövergripande utvecklingsarbeten i samarbete med andra. Arbetsuppgifterna innefattar hela kedjan från administrativa uppgifter till självständigt kvalificerat arbete. De flesta uppdragen är knutna till staben med strategerna och ansvariga för kommunövergripande utvecklingsarbeten. Rollen innebär att ge stöd och service i deras arbete. Organisatoriskt tillhör du arbetslaget som arbetar med administration och ärendehantering. KVALIFIKATIONER Har du den kompetens vi söker? Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap eller har en annan kompetens som kan bedömas likvärdig och dokumenterad erfarenhet av utvecklings- eller utredningsarbete. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och i skrift, såväl lättläst som med en vetenskaplig touch och du har goda datorkunskaper särskilt i Office-paketet samt förmåga att snabbt och enkelt söka i offentliga databaser. Kunskaper i språk och statistik kan vara meriterande. Vi ser gärna att du är serviceinriktad och har en förmåga att se helheter och samband. Erfarenhet av arbete i politiskt styrda organisationer är en merit.