Administrativ handläggare, Företagsfordringar

Arbetsbeskrivning

Intrum Justitia är Europas ledande kredithanteringsföretag.Koncernen omsätter ca 3,2 miljarder kronor och har omkring 3 100 anställda i 24 marknader.Intrum Justitia AB är noterat på Nordiska börsen, medelstora bolag.Intrum Justitia Sverige AB har idag 380 medarbetare med kontor I Stockholm, Göteborg och Malmö. Vill du bli en del av Europas ledande kredithanteringsföretag?Vi söker flera administrativa handläggare till enheten Operations B2B (Business to Business) Som administrativ handläggare säkerställer du att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt riktigt sätt.Du verkar aktivt för att arbetet utförs i enlighet med våra koncept samt enligt kundunika lösningar.Du bidrar vidare till samverkan och du arbetar för att hålla en hög servicenivå i alla kontakter, såväl internt som externt.Huvudsakliga arbetsuppgifter I ditt arbete ingår bland annat att: .Hantera inkommande post, e-post och fax från gäldenärer och i vissa fall från våra kunder .Ha kontakt med kunder, gäldenärer och myndigheter över telefon .Handlägga ärenden och boka betalningar Utbildning/kvalifikationer Vi söker dig som har: .Gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi .Erfarenhet av administrativt arbete och kundkontakter .Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska Erfarenhet från inkassobranschen och kännedom om de regler som finns kring inkassohanteringen är meriterande. Personliga egenskaper Du har sinne för administration, är snabb i vändningar och duktig på att ge kunden rätt information på ett effektivt sätt.Vi värdesätter också att du har förmåga att ta egna initiativ samt att du är en positiv person som funkar bra i grupp. Anställningsform 2 tillsvidaretjänster med 6 månaders provanställning 1 vikariat t.o.m. 2008-12-31 med eventuell förlängning. Arbetstid Arbetstiden är heltid: 38,1 timmar per vecka och sedvanlig flextid. Kollektivavtal Vi tillämpar kollektivavtalet Almega Tjänsteföretagen - HTF Tillträdande Snarast möjligt.Skriv "B2B Administrativ handläggare" i ämnesraden på ditt meddelande. OBS: Ange tydligt i ditt e-postmeddelande om du är intresserad av tillsvidareanställning eller vikariat. Rekryteringsurvalet kommer att ske löpande under rekryteringsprocessen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum passerats. Välkommen till Intrum Justitia!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marita Öberg (Collection Manager Legal)
08-616 76 77
Pierre Bengtsson (Unionen)
031-61 69 34
Roland Zetoun (Akademikerföreningen)
08-546 103 66
Eva Pettersson (Unionen)
08-616 77 00 (vxl)
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-616 77 00 (vxl)
Jonny Lingvall (Sales Manager)
08-616 77 00 (vxl)
Andreas Johansson (Business Process Manager)
0340-69 81 10
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 275 87
Suzanne Godin (Unionen)
031-61 69 33
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 27 587

Sammanfattning

Besöksadress

Hesselmans torg 14, Nacka
None

Postadress

Marcusplatsen 1A
Stockholm, 10524

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024

26 oktober 2024