Administrativ handläggare försäkringsstöd, inriktning betalning i Östersund

Administrativ handläggare försäkringsstöd, inriktning betalning i Östersund

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Ekonomi, bokföring och redovisning
Som administrativ handläggare på ekonomi arbetar du operativt med olika arbetsuppgifter inom försäkringsekonomiområdet såsom utbetalningar, löpande bokföring, och viss kundsupport. Vi arbetar teambaserat och du förväntas delta aktivt i teamet genom att tillexempel planera för den dagliga produktionen. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer högre krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande.

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är serviceorienterad
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god datorvana.

Det är meriterande om du


• erfarenhet av arbete med redovisning och bokföring
• erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemen, Agresso och/eller Visma Proceedo
• erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
1-4 tjänster, heltid, tidsbegränsade till och med 28 februari 2025, med eventuell möjlighet till förlängning, som längst till och med 11 månader. Tillträde snarast enligt överenskommelse. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering.

Intervjuer kommer påbörjas under slutet av vecka 27.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Annica Egervärn Skoglund tel. 010-112 13 50 (för frågor om tjänsten), HR-specialist: Sara Norberg, tel. 010-113 44 07, e-post: sara.an.norberg@forsakringskassan.se eller Mia Hjelmnér tel. 010-114 08 92, e-post: maria.hjelmner@forsakringskassan.se (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Thomas Blomgren, tel. 010-118 82 23, Saco-S: Cecilia Silverson, tel. 010-115 26 18 och Seko: Johanna Grundström, tel. 010-115 30 44.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 30 juni 2024. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2024
  • Ansök senast: 30 juni 2024

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024