Administrativ handläggare inom försäkringsekonomi i Östersund

Administrativ handläggare inom försäkringsekonomi i Östersund

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Ansvar och arbetsuppgifter


Som administrativhandläggare på ekonomi kan du komma att arbeta operativt med olika arbetsuppgifter inom försäkringsekonomiområdet; t ex utbetalningar, inbetalningar, löpande bokföring, och kundsupport via telefon, e-post och ARS. Övrigt som ingår i yrkesrollen är bl. a förvalta och utveckla våra arbetsbeskrivningar och rutiner samt att ta fram olika typer av underlag och uppföljningar. Vi arbetar teambaserat och du förväntas delta aktivt i vårt löpande förbättringsarbete.

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är serviceorienterad och flexibel inför andras önskemål och behov
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt och uppnår resultat enligt överenskommelse
• har god samarbetsförmåga och uppskattar att arbeta i team
• har datorvana

Det är meriterande om du


• några års erfarenhet av arbete med redovisning och bokföring
• erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemen, Agresso och/eller Visma Proceedo
• erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar (t ex enligt LEAN)

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt


Tre tjänster, en tillsvidare och två tidsbegränsade, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Kontakt

Chef: Peter Ivarsson, 010-111 43 61 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Linda Johansson, 010-116 28 66 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Linus Kaalen 010-113 71 54, Saco-S: Cecilia Silverson: 010-115 26 18 och Seko: Fredrik Bruhn, 010-111 86 29.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 10 januari 2021. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Liknande jobb


22 november 2024

12 november 2024

Accountant

Accountant

20 november 2024