Administrativ handläggare med ansvar för servicefunktion

Administrativ handläggare med ansvar för servicefunktion

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Bollebygd är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Kommunen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

I Bollebygd bor knappt 10 000 invånare. Endast 30 minuter från Göteborg, Borås och Alingsås ligger Bollebygd geografiskt bra till. Här finns efterfrågan på mark för både bostäder och verksamheter, och kommunen står inför flera stora samhällsbyggnadsprojekt. Vi är en organisation som ständigt förändras för att kunna möta medborgarnas och företagarnas förväntningar på service och kvalitet.
I kommunen är vi cirka 650 medarbetare och vi har några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god vård och omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel.

Att arbeta med samhällsbyggnadsfrågor i Bollebygd är utvecklande och roligt. Som administratör, med ansvar för servicefunktionen inom bygg- och miljöenheten, får du möjlighet att arbeta i tätt samarbete med planerare, bygglovshandläggare och andra funktioner inom samhällsbyggnadsförvaltningen. Du som medarbetare har en central roll och ett stort ansvar för att kontinuerligt utveckla vår verksamhet. Vårt mål är att vara en effektiv och rättssäker myndighet som bidrar till god livsmedelssäkerhet, en god miljö och hållbar utveckling i kommunen.

Bygg- och miljöenheten består idag av fem miljöinspektörer, tre bygglovshandläggare, två administratörer och en bygg- och miljöchef. Enhetens ansvarsområden är bland annat bygglov, bostadsanpassning, miljö- och hälsoskydd, strandskydd, livsmedel, läkemedel, tobak och alkohol. Därtill ansvarar enheten för energirådgivning genom konsult.

Inom förvaltningen finns ytterligare sex enheter och uppdraget som förvaltningen har är brett. Vi arbetar med service, drift, utförande samt myndighetsutövning.

Vi utökar och förstärker nu förvaltningen och söker dig som vill bidra med kunskap, arbetsglädje och gemenskap till vår bygg- och miljöenhet och samhällsbyggnadsförvaltning.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är placerad på bygg- och miljöenheten men du ingår samtidigt i ett team av administratörer på samhällsbyggnadsförvaltningen som gemensamt tar ansvar för förvaltningens administration och service ut mot våra kunder. Arbetet innebär många kontakter med människor inom och utanför förvaltningen men även utanför organisationen.

Huvudfokus för tjänsten kommer att vara ett administrativt stöd samt ansvara för en servicefunktion för bygg- och miljöenhetens område. Servicefunktionen är ny, den har möjliggjorts genom en politiskt prioritering i budget.

En del av tjänsten innebär att bistå med administrativt stöd och service för förvaltningens övriga enheter. Inom ramen för detta ryms till exempel arbete med mallar, rutiner och arbetssätt för att kvalitetssäkra handläggningen, att driva arbetet med e-tjänster för att öka servicen till våra medborgare, och arbete med statistik och uppföljningar.

Då vi är en liten enhet och liten förvaltningen kommer tjänsten också rymma en del administrativa arbetsuppgifter inom såväl bygg- och miljöenheten som förvaltningen som helhet. Tjänsten innebär att du behöver vara beredd på att hoppa in där det behövs och till exempel svara på enklare frågor via mail och telefon, lämna ut handlingar, handha bokningar och beställningar samt att vara administrativt stöd till chef.

Vi erbjuder dig ett intressant arbete i en politisk styrd organisation. Du blir del av en liten och väl sammansvetsad grupp och får möjlighet att kombinera administratörsarbetet med att arbeta i projektform tillsammans med handläggare och administratörer i förvaltningens alla enheter.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen med inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant. För tjänsten krävs flerårig erfarenhet av administration i offentlig förvaltning. Erfarenhet eller fördjupad kunskap inom arkivering är meriterande.

Det är av stor vikt att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. I ditt arbete är du självständig, ansvarstagande och lösningsfokuserad och du bidrar till att utveckla och förbättra verksamheten. För att klara uppdraget är det viktigt att du har god kännedom om offentlig förvaltning.

En stor del av arbetet utförs på dator, bl a i vårt ärendehanteringssystem EDP Vision och Platina. Det är därför viktigt med dokumenterad god datorvana.

Du ska ha förmåga att uttrycka dig korrekt och lättillgängligt i talad och skriven svenska.

Vi värderar personlig lämplighet högt; ett gott bemötande, god samarbetsvilja, serviceinriktad, förmåga att tänka positivt och ett förhållningssätt som bidrar till en god arbetsmiljö.

Körkort B är ett krav. (manuell)


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bygg-och miljöchef Linda Ternström
033 - 430 55 90
Bygglovshandläggare Marcel Larsson
033 - 430 55 87

Sammanfattning

Besöksadress

51783 Bollebygd
None

Postadress

Box 147
BOLLEBYGD, 51783

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024