Administrativ handläggare med inriktning personal

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Migrationsverket är en modern myndighet på framkant vi strävar efter ständiga förbättringar av vår verksamhet, både ifråga och utveckling av arbetssätt och av vår personals kompetens.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av våra värdeord ”Empati, tydlighet och mod”. Vi strävar efter mångfald i rekryteringen av våra medarbetare och arbetar för att alla ska ges lika möjligheter.
Arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår att självständigt hantera enhetens löpande personaladministration, fungera som personalredogörare och ge råd och service inom personalområdet. Du deltar vid rekrytering, sköter rekryteringsadministration och medverkar vid introduktion. Du beställer behörigheter, bokar personalresor, administrerar protokoll, hanterar personalakter och är ett administrativt stöd till ledningsgruppen. Du upprättar rapporter, utför utredningar på uppdrag samt utför de arbetsuppgifter som åläggs av närmaste chef. Du är stationerad i Sundsvall men jobbar även mot kontoren i Östersund och Kramfors. En del resor ingår i arbetet.

 

Kvalifikationer

Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt. Du har erfarenhet av personaladministrativt arbete, gärna från offentlig verksamhet. Du har mycket god datorvana och Officekunskap. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket. Arbetet innebär kontakter inom och utom myndigheten och kräver en god social kompetens och pedagogisk förmåga. Du är noggrann, har god samarbetsförmåga och är flexibel. Stor vikt läggs vid dessa personliga egenskaper.

 

Upplysningar

Anställningen är tillsvidare med provanställning i sex månader.

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Tillträde snarast.

Vid tillsättning tar verket hänsyn till eventuell omplacering.

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 25 november 2013.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem Reach Mee.

 

Kontaktpersoner

Annika Nordin, enhetschef, 010-485 15 81

annika.nordin@migrationsverket.se

 

Tobias Brännlund, biträdande enhetschef, 010-485 68 43

tobias.brannlund@migrationsverket.se

 

Magdalena Kamel, administration, 010-485 83 13

magdalena.kamel@migrationsverket.se

 

Fackliga kontaktpersoner:

Lennart Nilsson, ST, 010-485 95 27

Hans Niska, SACO, 010-485 48 92

Robert Wiklund, SEKO, 010-485 89 41
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 8 november 2013

Liknande jobb


26 november 2024

Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024