Administrativ handläggare och chefsstöd

Administrativ handläggare och chefsstöd

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av uppdraget
Som administrativ handläggare och chefsstöd på Kronofogden är du administrativt stöd till ledningsgruppen inom verkställighetsenheten Sydost.

Vi är cirka 180 medarbetare på 8 orter vilket innebär att du kommer att ha kollegor på flera orter i landet. Din placering är i Linköping.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär främst att vara administrativt stöd åt enhetschefen och ledningsgruppen inom verkställighetsenheten Sydost. Det är ett kvalificerat arbete med högt tempo där du hanterar många olika frågor samtidigt och frågornas karaktär är ofta komplexa och myndighetsöver­gripande. Det innebär många kontakter internt och externt.

Du arbetar självständigt och ligger alltid steget före i planeringen. Du tar egna initiativ och är lösningsorienterad. Du ansvarar för enhetschefens kalender och säkerställer att vardagen flyter på med god framförhållning i planeringen. Du tar ett helhetsgrepp när du samordnar konferenser, interna möten och förutser behov som kan uppstå. Vid olika typer av möten skriver du minnesanteckningar och protokoll.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har

- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst ett års arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren, till exempel registrering, granskning eller diarieföring
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- goda it-kunskaper.

Du har personliga egenskaper som innebär att du är ansvarsfull, snabb, arbetar på eget initiativ och får saker att hända. Du är noggrann och har ett metodiskt och systematiskt arbetssätt. Du agerar stabilt och förtroendeingivande i mötet med människor som befinner sig i ofta utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och samarbetar effektivt med andra. Du har även god slutledningsförmåga.

Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning av verkställighet. Det är även meriterande med erfarenhet av fakturahantering. 

Information om oss och jobbet
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som handläggare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar. 

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:

https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html

Ett jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kronofogden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2022
  • Ansök senast: 5 juli 2022

Besöksadress

Sundbyberg
None

Postadress

Sundbyberg
Sundbyberg, 17267

Liknande jobb


Trafikhandläggare till Mönsterås Kommun

Trafikhandläggare till Mönsterås Kommun

21 november 2024

21 november 2024

GR söker processledare e-arkiv

GR söker processledare e-arkiv

21 november 2024