OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndigheten Trafikanalys utvärderar och analyserar effekter av föreslagna och genomförda åtgärder inom transportpolitiken. Vi bistår regeringen med underlag och rekommendationer samt ansvarar för Sveriges officiella statistik inom ämnesområdet Transporter och Kommunikationer. Huvudkontoret finns i Stockholm och ett kontor finns i Östersund. Antalet medarbetare är 35, fördelat på tre sakavdelningar och en avdelning för verksamhetsstöd.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Rollen som administrativ handläggare är bred och innebär att du kommer arbeta med uppgifter för avdelningen och stötta kärnverksamheten med olika administrativa uppgifter. Du kommer att arbeta i en roll som framför allt innefattar stöd och rådgivning i personaladministrativa frågor och vara kontaktperson mot Statens servicecenter. Utöver det kommer du att arbeta med lokaladministrativa frågor samt löpande ekonomiska frågor.
Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat att
• ge råd och stöd i personaladministrativa frågor
• handlägga rekryterings- och anställningsärenden
• hantera semestrar, ledigheter, arvoden mm,
• handlägga löpande lokalfrågor
• granska fakturor samt
• vara behjälplig i övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter, som exempelvis diarieföring och arkivering.
Den medarbetare som vi söker ska trivas i den administrativa rollen och ha erfarenhet av att ge administrativt stöd. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är självgående, tar egna initiativ och är serviceinriktad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om rekryterande avdelning
Avdelningen för verksamhetsstöd ansvarar för ekonomiadministrativa tjänster, IT-tjänster, kommunikation, arbetsgivarfrågor samt juridik, upphandlingsstöd och kontorsservice. På avdelningen samordnas verksamhetsplanering, budgetunderlag och årsredovisning. Avdelningen har för närvarande sex medarbetare och finns både i Stockholm och Östersund.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs
• Erfarenhet av administrativt arbete i offentlig verksamhet
• Erfarenhet av personaladministrativt arbete
• God kunskap i Microsoft Officepaketet
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vi ser gärna att du har
• Utbildning inom personalområdet
• Arbetat med löpande ekonomiska frågor
• Ha erfarenhet av Primula eller motsvarande system
• Erfarenhet av Agresso eller annat motsvarande system
• Erfarenhet av att arbeta självständigt
ÖVRIGT
Vid myndigheten tillämpas provanställning