OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. De flesta resurser riktade till barn- och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola, särskola och även Individ-och familjeomsorgen. Gemensamt för samtliga verksamheter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar.
Arbetsplatsen
Individ- och familjeomsorgen (IFO) i Ludvika har ca 90 medarbetare och är organiserade med en övergripande verksamhetsledning och fyra enheter, stöd- och försörjningsenheten, utredningsenheten, familjehem- och familjerättsenheten och öppenvårdsenheten.
Som medarbetare hos oss erbjuds du ett meningsfullt och omväxlande arbete i en engagerad arbetsgrupp. Som anställd i Ludvika kommun får du även möjlighet till ett brett utbud av friskvårdsaktiviteter, extern handledning och semesterväxling.
Tjänsten innebär att du handlägger olika former av administrativa arbetsuppgifter och servar hela IFO tillsammans med dina kollegor. Arbetsgruppen består av 2,0 tjänst fördelat på tre personer. I dagsläget tillhör IFO administration utredningsenheten, arbetsgruppen har ett nära samarbete med vår reception i förvaltningshuset Marnäsliden. Planeringen i ett framtidsperspektiv är att dessa två arbetsgrupper ska föras samman.
Din profil
Som person är du noggrann, strukturerad och har ett bra omdöme. Du trivs i en roll där du självständigt kan planera och organisera ditt arbete. Du samarbetar och kommunicerar på ett bra sätt och löser uppkomna behov genom att söka kunskap och utföra det som krävs. Du ska ha förståelse och se helheten i IFO verksamhet samt tycka om att ge god servis till IFO och samverka på ett bra sätt med våra externa kontakter.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i att var sakkunnig om var IFO får handla samt vara ansvarig för alla IFO inköp. Du kommer att få handläggning olika former av handlingar så som utlämnande av handling, diarieföring, utbetalning av ersättning till uppdragstagare, hantering av el- och hyresskulder och betala vårdfakturor. Du kommer även att vara KIA ansvarig för IFO (kommunen rapporteringssystem vid tillbud och arbetsskador). Vid kortar akuta behov kommer du även att var avlösare i Receptionen.
Vi söker dig som har ett intresse av ett varierande arbete och som har ett intresse för service och samverkan. Du är flexibel, noggrann, stresstålig och ansvarsfull. Arbetsplatsen har arbetat med den egna arbetsmiljön och det är viktigt att var och en är med och bidrar.
Kvalifikationer
Krav; Högskolekurser eller program inom det social- administrativa området. Goda kunskaper inom data samt samtliga Office program.
Meriterande; Kunna arbeta självständigt med god samverkans- och initiativförmåga med inriktning att ge kvalitativ och god service till verksamheten. Vi ser gärna att du har en socialadministrativutbildning.
Arbetsgivaren komme att lägga stor vikt vid den personliga lämpligheten samt väga in olika former av erfarenheter och kunskaper från liknade arbetsuppgifter och arbetssystem.
Anställning
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: 100%
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: 1 sep 2021, eller enligt överenskommelse.
Antal platser: 1
I enlighet med Lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, krävs att du som erbjuds tjänsten kan uppvisa ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Detta önskar vi att du, liksom din legitimation medtar vid eventuell intervju tillsammans med ditt utbildningsbevis.
Upplysningar
Enhetschef: Lena Petrisi lena.petrisi@ludvika.se 0240-864 67
Arbetstagarorganisationerna; Nås via kommunens växel 0240-860 00
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 4 juli 2021.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.