Administrativ handläggare - personaladministration

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 500 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.


Som administrativ handläggare med inriktning personaladministration tillhör du Socialförvaltningens administrativa enhet vilken är den enhet som ansvarar för de förvaltningsövergripande stödfunktionerna. Enheten består av dig och 15 kollegor som arbetar som registrator, nämndsekreterare, utvecklings- utrednings- och planeringsledare, utredare och administrativa handläggare. Vi är ett härligt gäng med nära till skratt och högt i tak. Vi är riktigt bra på att stötta varandra och att samarbeta med socialtjänstens alla olika verksamheter.

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare för personaladministrativa frågor har du en betydelsefull roll inom förvaltningen. I arbetet har du daglig kontakt med förvaltningens chefer, vilket ställer stora krav på servicekänsla och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.

Du kommer att ansvara för administrativa processer inom personalområdet, där hög kvalitet och effektivitet präglar arbetet. I uppdraget ingår att du bevakar personalärenden samt svarar på frågor gällande varsel, företrädesrätt eller LAS till chefer och medarbetare. Arbetet innehåller även annonsering av tjänster, introduktion för nya chefer, framtagning av statistik, vara personalredogörare samt vara sekreterare inom förvaltningens samverkansområden.

Du driver egna processer knutna till dina ansvarsområden och har ansvar för att upprätta samt revidera rutiner och strukturer kopplade till dessa områden.

Utöver dessa arbetsuppgifter ingår även administrativa uppgifter efter förfrågan, bland annat beställning av kontorsmaterial och göra Siths-kort.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha eftergymnasial utbildning inom personaladministration eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig.
Har du erfarenhet av personalarbete inom offentlig verksamhet är det meriterande. Du ska ha god kännedom om regelverk och lagstiftning inom personalområdet.
Uppdraget kräver mycket god datorvana och det är meriterande med goda kunskaper i systemen Visma Personec, WinLas, IA, Officepaketet och Excel. Du har förmågan att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv. Du är strukturerad, ansvarstagande, flexibel, noggrann och klarar av att hantera snabbt omväxlande situationer. Du tar egna initiativ samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Du är van att själv planera och göra prioriteringar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav för tjänsten.


ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.


Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Hindelius
0320-21 80 52
Emma Damgren, Vision
0320-21 80 45
Annette Eriksson
0320-21 72 29, 0702- 71 29 46
Jessica Hoff
0320-21 72 82
Camilla Hyllner
0320-21 72 68
Jeanette HacK Palmdahl, Vision
0320-21 72 38
Jonas Carling
0320-21 72 45
Anna Nilsson

Anneli Calvert, enhetschef
0320-21 88 03
Ingegärd Björkmalm, personalassistent
0320-21 72 15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marks kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2022
  • Ansök senast: 26 oktober 2022

Besöksadress

51180 KINNA
None

Postadress

None
KINNA, 51180

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024