OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Arbete tillsammans med rektorerna för Klapperstenens, Hajvägens, Knarråsens och Bläshammars förskolor med huvudplacering på Klapperstenens förskola.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en engagerad och kvalificerad administrativ handläggare till förskolan i Varbergs kommun. Du kommer att utgöra en viktig servicefunktion och arbeta med det administrativa stödet för förskolor och i nära samarbete med rektorer och övrig personal.
Du kommer att arbeta med förskole-administration, administration av pedagogernas IT-verktyg, schemaläggning, personaladministrativa arbetsuppgifter, registrering och underhåll av uppgifter i personalsystemet, samt löneadministration, ekonomi och fakturahantering. Bokning/beställning av vikarier kan förekomma.
Du förväntas bl.a. kunna ta fram kvalificerat och lämpligt underlag för rektors analys och beslut, göra presentationer, ta fram statistik och enkätresultat. Det handlar också om återkommande översyn och uppdatering av rutiner och riktlinjer.
Arbetsuppgifterna är av skiftande komplexitet och svårighetsgrad, vilket betyder att du kan förvänta dig att arbeta både med betydande utmaningar och med enkla rutinärenden, såsom korrespondens, bokningar, samtal. Det kan även handla om att göra inköp och ärenden samt bidra på olika sätt för en trevlig och god arbetsmiljö för oss alla.
Tjänsten som administrativ handläggare ligger på 80%. Din arbetsplats kommer att vara på Klapperstenens förskola i Varberg. Vid behov ska du ha möjlighet att förflytta dig till annan förskola inom arbetsområdet. Arbetstid mån-fre, flextid tillämpas
KVALIFIKATIONER
Eftergymnasial examen inom personal och löneadministration.
Du ska ha mycket god förmåga att arbeta med verksamhetsstödjande IT-system inom löne-, personal-, faktura- och personuppgiftshantering samt kunna formulera dig enkelt, klart och korrekt i skrift och tal. Du är en god organisatör och är noggrann i ditt arbete.
Du är drivande och identifierar utvecklingsområden och tar initiativ till insatser för förändringar och förbättringar samt vågar utmana till utveckling utifrån uppkomna behov och krav. I ditt arbete utgår du från helheten, har god planeringsförmåga och optimerar din vardag för att ha god framförhållning och klarar av att hantera många uppgifter samtidigt. Du bör kunna ta egna initiativ och ha stor flexibilitet i ditt arbete.
Du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och strävar efter att vara tillgänglig och ge respons inom rimlig tid, ansvara för att tillhandahålla relevant dokumentation samt att hålla denna uppdaterad. Du tar ett ansvar för gemensamma arbetsuppgifter och utmaningar och har högt ställda mål på ditt arbete.
Erfarenhet från liknande arbete är meriterande.
Relevanta IT-kunskaper.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vänligen bifoga, via Offentliga Jobb, betyg, examensbevis och i förekommande fall förskollärarlegitimation alternativt lärarlegitimation.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Om du erbjuds anställning inom Förskole- och grundskoleförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. På följande länk kan du beställa rätt belastningsregister: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd personal.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!