OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Almi, det statligt ägda företaget som arbetar med låneverksamhet, affärsutveckling, rådgivning samt riskkapital söker nu ett flertal konsulter. Söker du en serviceinriktad roll där du får arbeta självgående och administrativt? Då tror vi att du kommer trivas som Administrativ handläggare för amorteringsuppskov hos Almi. Vi rekommenderar dig att söka tjänsten redan idag då vi arbetar med ett löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Almi erbjuder lån och affärsutveckling till företag som vill utvecklas och växa. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. I en tid av oro till följd av Covid-19 verkar Almi på statens uppdrag för att hjälpa och underlätta för Sveriges företag under rådande krissituation. Detta genom att erbjuda lån till påverkade företag, samt erbjuda befintliga kunder möjligheten att ansöka om uppskov av amortering på befintliga lån.
För att möjliggöra detta söker Almi förstärkning i form av ett antal Administrativa handläggare för amorteringsuppskov på heltid med omgående start fram tills slutet av augusti. Du kommer på plats få en introduktion samt kommer ingå i ett kompetent team där stöttning alltid finns nära till hands.
Vi söker både konsulter till Almi i Uppsala samt Visby, denna annons avser tjänsten i Uppsala.
Du erbjuds
* En betydelsefull roll där ditt arbete påverkar företags förmåga att möta de ekonomiska konsekvenser som uppstått till följd av Covid-19.
* Möjligheten att bli en del av ett bolag som är med och skapar förutsättningar både för företag som vill utvecklas och för människor som vill förverkliga idéer och visioner.
I den här processen krävs
* Utdrag ur belastningsregistret. För att du ska vara aktuell i processen uppmanar vi dig beställa ett belastningsregister i samband med att du skickar in din ansökan om här och skicka till registerutdrag@polisen.se eller med post till Rikspolisstyrelsen, Box 757, 981 27 Kiruna. Öppna inte detta kuvert. Vi rekommenderar dig att skicka in det digitalt då det kortar ned ledtider.
* Kreditupplysning, vilket vi på Academic Work kommer instruera vidare kring vid ett erbjudande om anställning.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
* Ha direktkontakt med befintliga kunder via mail och telefon
* Genomföra KYC-ärenden
* Registrera uppskov i Almis kreditsystem.
* Handläggning och övrig administration
VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller tidigare arbetslivserfarenhet inom administration, exempelvis från en kundtjänstroll
* Med lätthet kan sätta dig in i nya system
* Goda grundläggande kunskaper i Microsoft Office
* Kan kommunicera flytande i svenska och engelska då kommunikationen sker på båda språken, övriga språk är även meriterande
Tidigare erfarenheter inom KYC och regelverk är även meriterande men inte ett krav.
Som person är du
* Kommunikativ och serviceinriktad
* Ansvarstagande med en god personlig mognad
* Självgående
Övrig information
* Start: Omgående, men hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, 40 h i veckan, inledningsvis augusti ut.
* Placering: Centrala Uppsala, Dragarbrunnsgatan
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Almis önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om hur Almi Företagspartner presenterar sig närmare på deras hemsida samt i videon nedan:
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231