OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som administrativ handläggare med inriktning behörighetsadministration är din uppgift att administrera behörigheter. Du registrerar, förändrar och återtar behörigheter i Försäkringskassans system där du kontrollerar att beslut om behörighet är fattade i enlighet med gällande regelverk. Du levererar service och information till våra kunder, som finns både inom och utanför Försäkringskassan, via de kanaler som finns i verksamheten. Detta innefattar telefon, ärendehanteringssystem och e-post. En viktig uppgift är att bidra till ökad kunskap hos kunden kring rättigheter och skyldigheter inom behörighetsadministrationen. Detta för att medverka till att stärka kundens förståelse och insikt i Försäkringskassans informationssäkerhetsarbete.
Som administrativ handläggare medverkar du i utvecklingen av behörighetsadministrationens processer, verktyg, systemstöd och dokumentation. I dina kontakter med kund är många ärenden av komplexare karaktär där det ställs krav på en god förmåga att lösa problem. Omväxlingen i det dagliga arbetet är stor. Förutom handläggning och support av behörigheter i ett stort antal datasystem, så jobbar vi regelbundet med förbättrings- och utvecklingsaktiviteter. Vi erbjuder ett utmanade arbete med stort ansvar och frihet i samarbete med kollegor och kunder.
Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller slutdokumentation från vuxengymnasium, med godkänt i kärnämnen
• är serviceorienterad
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
Det är meriterande om du
• har goda IT-kunskaper
• har utbildning inom IT-området eller erfarenhet av att exempelvis skapa script
• har erfarenhet av att arbeta i en helpdesk, exempelvis med IT- support
• har erfarenhet från arbete i verksamhet som administrerar behörigheter
• har erfarenhet av verksamhet som arbetar med ständiga förbättringar
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Då denna tjänst är säkerhetsklassad kommer vi genomföra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Svenskt medborgarskap krävs eftersom tjänsterna är säkerhetsklassade.
Kontaktpersoner
Chef: Ulrika Bäcklund, tel 010-111 49 46 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Catrin Idre, tel 010-116 33 71 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Hans Norén, tel 010-118 82 84. Saco-S: Cecilia Silverson, tel 010-115 26 18. Seko: Johanna Grundström, tel 010-115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 23 januari 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.