OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag berör hela samhället. Vi bidrar till en hållbar digitalisering, där offensiv innovation kombineras med ett starkt integritetsskydd. Vill du också arbeta för ett tryggt informationssamhälle med viktiga frågor om dataskydd och kamerabevakning? Då ska du söka jobb hos ossIMY rekryterar nu en administrativ handläggare till enheten N2 på avdelningen för Näringsliv för ett tillfälligt uppdrag fram till 22 december.
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle.
Arbetsuppgifter
Som administrativ handläggare jobbar du direkt med juristerna på enheten för att avlasta dessa i alla sysslor som inte kräver juristkompetens. På detta sätt hjälper du hela enheten att bli effektivare och bidrar till att öka arbetsglädjen bland medarbetare som får fokusera på att använda sina specialistkunskaper.
Exempel på vanliga arbetsuppgifter kan vara översättning, sortering av inkommande klagomål, korrekturläsning, se till att enhetens ärenden har korrekt metadata, maska sekretessbelagda uppgifter inför utlämnande av allmän handling och sammanställning av listor för översikt av enhetens arbetsuppgifter.
Vissa arbetsuppgifter är återkommande, medan andra kan uppkomma med kort varsel. Du förväntas även bidra i arbetet med att utveckla effektiva arbetssätt och identifiera och lösa olika hinder i det operativa arbetet på enheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har slutfört gymnasial utbildning. Du har erfarenhet av en liknande roll på statlig myndighet. Du är en van datoranvändare med goda IT-kunskaper. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du arbetar obehindrat med office-paketet.
Det är meriterande om du har tidigare har arbetat i elektroniska ärendehanterings- och personaladministrativa system, Platina, Flex HRM och Internal Market Information System (IMI).
Har du erfarenhet av översättning och utlämnande av handling så är även detta meriterande.
Dina personliga egenskaper
Som person har du förmågan att hitta en balans mellan snabbhet och ansvarstagande och noggrannhet. Du har en utpräglad känsla för service och trivs i en roll med stor variation i både tempo och arbetsbelastning. Du är effektiv och flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du prioriterar och omfördelar dina arbetsuppgifter självständigt beroende på hur arbetsdagen och gruppens förutsättningar ser ut.
IMY befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och det är därför viktigt att du kan organisera och genomföra ditt arbete på ett effektivt sätt även vid hög arbetsbelastning. Du driver ditt arbete framåt med stort engagemang. Du trivs bra i arbete tillsammans med dina kollegor och du samarbetar på ett utvecklingsorienterat och konstruktivt sätt. Du är resultatinriktad, når uppsatta mål och håller tidplaner med god kvalitet i dina resultat.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten
Anställningen är en visstidsanställning på heltid fr.o.m den 1 september (eller enligt överenskommelse t.o.m 20 december 2024. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm.
Frågor om tjänsten
För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna
• Enhetschef Albin Brunskog, 08- 657 61 15
• HR-generalist Rebecca Svanedal 08- 657 61 02
• Facklig företrädare Theodor Adolfsson (Saco-S), 08-657 61 13
Hur ansöker jag?
Sista dag för ansökan är den 24 augusti 2024. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb.
När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.