Administrativ handläggare till Fastighetsavdelningen

Administrativ handläggare till Fastighetsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Ljungby kommuns värdegrund är; Vi är öppna, vi är framåt och vi vill. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss.

Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare och vi välkomnar olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger stora möjligheter till utveckling.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, aktivitets- och massagebidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.

Kommunen växer med vår vision I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans, 35 000 invånare år 2035 och vi vill ha med dig på den resan. Vill du vara med?

Vi har Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.

Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
Välkommen till oss!



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en administrativ handläggare till fastighetsavdelningen i Ljungby Kommun.
Arbetsuppgifterna består av administrativ handläggning på fastighetsavdelningen såsom hyresadministration, köhantering, kontakt med våra hyresgäster, fakturahantering och annat ekonomiarbete samt allmänna administrativa arbetsuppgifter och självständig handläggning inom arbetsområdet. Du kommer vara den samordnande länken mellan alla de funktioner som finns på fastighetsavdelningen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik alternativt annan närliggande utbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig inom arbetsområdet.

För arbetsuppgifterna krävs erfarenhet av hyresadministration och ekonomiarbete samt goda kunskaper inom handläggning och administration. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, noggrannhet, vana vid självständigt arbete samt förmåga att se helheten och dess delar samt att ge god och kvalitativ service. God datorvana och goda kunskaper i Office-paketet är ett krav.

Erfarenhet av att arbeta i systemet Pythagoras är meriterande, dock inget krav. Då det förekommer kontakt med såväl kunder som medarbetare ställs höga krav på din kommunikativa förmåga. Det är viktigt att du är serviceinriktad, stresstålig, flexibel, noggrann, duktig på att planera och att du kan arbeta självständigt.


ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.

I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Oléhn
0372-78 93 35
Carina Sennerby
0372-78 93 00
Jan Bernhardsson
0372-78 93 41
Fackliga kontaktpersoner
0372-78 90 00
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0372-78 90 00
Mariana Axelsson
0372-78 93 46
Maria Sjödin
0372-78 93 47
Per-Olov Almqvist
0372-78 93 02
Wiebke Harders
0372-78 93 16
Brandinspektör/personalansvarig Marcus Walldén
0372-78 91 73

Sammanfattning

Besöksadress

34183
None

Postadress

Olofsgatan 9
Ljungby, 34183

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024