Administrativ handläggare till Förvarsenheten i Gävle

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker en administrativ handläggare till Förvarsenheten i Gävle. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Vad du kan förvänta dig

Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling. Rollen bjuder på en varierande arbetsdag där huvudfokus är att stödja sektionschefen.

Arbetsuppgifter

Du ska självständigt hantera enhetens administration löpande som ett administrativt stöd till enhetens chefer. Du stödjer enhetens chefer i budgetarbete. Du följer upp och analysera det ekonomiska utfallet för att möjliggöra effektiviseringar inom enheten. Du kommer vidare vara inköps- och avtalsansvarig.

Ytterligare exempel på arbetsuppgifter är:


• Vid behov utgöra stöd för schemaläggning
• Ta fram och bereda underlag, exempelvis beredningsunderlag
• Bevaka och sammanställa remisser och handlingsplaner
• Hålla mindre presentationer gällande Migrationsverket eller kring någon specifik fråga till externa myndigheter och besök.

Vad vi förväntar oss

Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står självklart för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod. Du har med fördel kunskap om Migrationsverket och Migrationsverkets uppdrag.

Kvalifikationer

Har en akademisk utbildning med ekonomisk inriktning.


• Du har goda kunskaper i Officepaketet och främst Excel
• Du har erfarenhet från arbete i ekonomisystem, med fördel Agresso och Raindance
• Du har erfarenhet av inköp enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling).
• Du har goda kunskaper inom budgetuppföljning och ekonomisk analys
• Du har mycket god kommunikativ förmåga i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
• Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom administration och/eller handläggning i offentlig sektor.

Personliga kompetenser

Du är en strukturerad person som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har stor social kompetens och är du självgående i ditt arbete. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt.

Upplysningar

Anställning: Tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas. 
Omfattning: Heltid
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Gävle
Tillträde: Omgående med hänsyn tagen till uppsägningstid.

Vill du veta mer

Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till migrationsverket@academicwork.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du rekryteringsansvarig, Anders Karlsson på ovan nämnda e-postadress. Uppge ditt namn och vilken tjänst det gäller.

Ansökan

Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast 6 mars. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.


I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover som en del i processen.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

I samband med att du registrerar din ansökan, kommer du att få svara på ett antal frågor. Det är viktigt att du fyller i frågorna så utförligt du kan och inte endast hänvisar till CV och personligt brev. Registrerade ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar beaktas inte i lika stor utsträckning som utförliga svar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 28 februari 2017

Liknande jobb


Trafikhandläggare till Mönsterås Kommun

Trafikhandläggare till Mönsterås Kommun

21 november 2024

21 november 2024

GR söker processledare e-arkiv

GR söker processledare e-arkiv

21 november 2024