Administrativ handläggare till HR-helpdesk i Östersund

Administrativ handläggare till HR-helpdesk i Östersund

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Försäkringskassans HR-avdelning är en central avdelning där myndighetens HR-resurser finns samlade. Avdelningen är organisatoriskt indelad i de två verksamhetsområdena Chefsstöd och Kompetensförsörjning. Avdelningen ansvarar bland annat för styrningen och uppföljningen inom det arbetsgivarpolitiska området och stöd och tjänster inom HR. På avdelningen arbetar totalt ca 170 medarbetare och chefer fördelade på flera orter i landet. HR-helpdesk erbjuder chefer och medarbetare inom Försäkringskassan möjlighet att snabbt kunna få hjälp via Försäkringskassans stödtjänster. Nu söker vi kundfokuserade och utvecklingsinriktade medarbetare till HR-helpdesk som trivs med att ge service till våra kunder och har kunskaper inom HR och personaladministration.

Arbetsuppgifter och ansvar
Tjänsten innebär bl. a att du arbetar med att besvara personalfrågor gällande avtal och arbetsrätt, rekrytering, arbetsmiljö och utbildning via telefon och e-post. Du arbetar även med att koordinera delar av vår rekryteringsprocess genom att administrera beslut som rör förändringar i anställningar och se till att information når ut till olika delar i organisationen. Även andra administrativa uppgifter förekommer till exempel arkivhantering. 

Vi söker dig som:


• har slutbetyg från gymnasium med godkänt i kärnämnen
• har goda kunskaper inom HR och personaladministration
• är serviceorienterad
• har ett systematiskt tillvägagångsätt
• samarbetar effektivt i team och stödjer kunder och samarbetspartners för att nå gemensamma mål som skapar goda kundvärden
• bidrar med nya idéer till utveckling då vi arbetar med ständiga förbättringar
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana

Det är meriterande om du:


• har högskolepoäng inom arbetsrätt
• har erfarenhet av att arbeta i olika ärendehanteringssystem
• har erfarenhet av att arbeta i personalarkiv

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Övrigt
Vikariat under perioden 2021-04-01 till och med 2022-12-31. Arbetstiden är delvis schemalagd och arbetsverktyget är huvudsakligen telefon samt e-post i olika ärendehanteringssystem.

Kontakt
Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta enhetschef Helena Vestlund, 010-111 60 43. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR-specialist Emil Jarengrim, emil.jarengrim@forsakringskassan.se. Fackliga representanter för SACO-S är Daniel Rander, 010-116 28 77, för ST Eva Taavo, 010 112 63 76 och SEKO fseko@forsakringskassan.se

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 7 mars 2020.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2021
  • Ansök senast: 7 mars 2021

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024