OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administrativ handläggare
Som administrativ handläggare på juristsektionen är du administrativt stöd till juristerna på sektionen.
Det är en virtuell sektion vilket innebär att du kommer att ha kollegor på flera orter och du kommer ha din placering på Malmökontoret.
Dina arbetsuppgifter består av olika administrativa uppgifter för sektionen. Du ansvarar för sektionens diarieföring. Du hanterar exempelvis fysisk och digital post, registreringar och kommuniceringar.
Vi söker dig som har
- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst ett års arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren, till exempel registrering, granskning eller diarieföring
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- goda it-kunskaper
Du har personliga egenskaper som innebär att du är ansvarsfull, snabb och arbetar på eget initiativ och får saker att hända. Du är noggrann och har ett metodiskt och systematiskt arbetssätt. Du agerar stabilt och förtroendeingivande i mötet med människor som ofta befinner sig i utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och samarbetar effektivt med andra.
Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter hos Kronofogden. Det är även meriterande om du har en paralegalutbildning.
Information om oss och jobbet
Tjänsten är en visstidsanställning. Du blir anställd som handläggare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Här kan du läsa mer om vad en administrativ handläggare verkställighet arbetar med hos oss:
https://kronofogden.se/jobba-hos-oss/mot-nagra-av-oss/joel-handlaggare
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:
https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html.
Ett jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13