Administrativ handläggare till nämndfunktion

Administrativ handläggare till nämndfunktion

Arbetsbeskrivning

Miljöförvaltningens uppdrag är att vara drivande i stadens miljöarbete. Som myndighet arbetar vi med miljötillsyn och livsmedelskontroll för att skydda människors hälsa och miljön. Vi har också i uppdrag att leda, samordna och följa upp strategiska program och planer för hur staden ska arbeta för att nå miljömålen. Göteborg arbetar för att bli en attraktiv och hållbar stad där vi gemensamt skapar en bättre framtid för alla. Mer information om miljöförvaltningen och Göteborgs stad hittar du på http://www.goteborg.se

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen för verksamhetsstöd erbjuder ett effektivt stöd för miljöförvaltningens kärnverksamheter och arbetar operativt och strategiskt för att förvaltningen ska nå sina mål. Avdelningen består av två enheter med ansvar för olika stödfunktioner gentemot förvaltningen.

Vi söker en administrativ handläggare för att förstärka vår nämndfunktion.

Nämndfunktionen samordnar, driver och utvecklar nämndarbetet och är ett kvalificerat stöd till förvaltningsledningen och miljö- och klimatnämndens presidium och övriga förtroendevalda. Funktionen ska bidra till att nämnden fungerar på ett rättssäkert och effektivt sätt i enlighet med gällande lagstiftning och stadens styrande dokument.

Som administrativ handläggare kommer du att bistå nämndsekreteraren i planeringen av nämndens arbete, vid ärendegenomgångar, presidiemöten och nämndmöten samt vid behov ersätta nämndsekreteraren. I uppdraget ingår att kvalitetsgranska tjänsteutlåtanden, sammanställa dagordningar och skriva protokoll samt publicera, expediera och diarieföra nämndhandlingar. Du kommer även att administrera nämndledamöternas arvoden och ersättningar samt studiebesök, konferenser, resor och liknande.

I ditt uppdrag kommer du även att vara ett administrativt stöd till avdelningen i hantering av vissa administrativa frågor och ärenden, bland annat i dataskyddsfrågor.

På miljöförvaltningen kan vi erbjuda dig en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Vi har engagerade medarbetare med breda, djupa och varierade kompetenser. Vi arbetar digitalt i aktivitetsbaserade lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning inom offentlig förvaltning eller annan relevant utbildning. Du har några års erfarenhet av administrativt arbete med nära koppling till den politiska processen inom offentlig sektor och det är meriterande om du har erfarenhet av arvodesadministration och politiska sammanträden.

Du är noggrann, trivs med att arbeta strukturerat och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter, samtidigt som du är lösningsorienterad och kan anpassa dig till ändrade förutsättningar. Som person ser vi att du är serviceinriktad, engagerad, initiativrik med en god förmåga att samarbeta med kollegor och förtroendevalda. Du är tydlig i din kommunikation och har en mycket god förmåga att utrycka dig korrekt i tal och skrift. Du är van att använda IT som verktyg i vardagen och behärskar Microsoft Office-verktygen väl.

ÖVRIGT
Uppdraget är tidsbegränsat till och med 31 december 2022. Urval kommer att ske löpande så vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 8 juni 2021.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden.

Sammanfattning

Liknande jobb


Utredare till Institutet för mänskliga rättigheter

Utredare till Institutet för mänskliga rättigheter

25 november 2024

Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

25 november 2024

Vikarierande planarkitekt

Vikarierande planarkitekt

25 november 2024