OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ordning och reda, är det din grej?
Vi söker nu en administrativ handläggare som kommer att ha en viktig roll hos oss på Överförmyndare i samverkan. Vi är en obligatorisk kommunal tillsynsmyndighet som rekryterar, utbildar och utövar tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare. Överförmyndare i samverkan består av sex samverkanskommuner, Falun, Borlänge, Ludvika, Smedjebacken, Gagnef och Säter. Genom samverkan har man bildat en gemensam nämnd och överförmyndarorganisation med kontor beläget i Borlänge.
Vi är ett härligt gäng som består av 11 medarbetare, varav åtta handläggare, en jurist och en överförmyndarchef som gärna välkomnar dig till vårt team!
Vi ser det som en självklarhet att du följer vår värdegrund, den lyder:
- Jag finns här för Borlängebon
- Jag gillar utmaningar
- Jag möter varje människa med öppenhet
ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ handläggare hos oss ser du till att myndigheten har en fungerande ärendeprocess där vi har ett helhetsperspektiv som bidrar till en rättssäker handläggning och myndighetsutövning. Du har en viktig roll och förväntas skapa goda förutsättningar för att arbetet på enheten flyter på smidigt och att det är ordning och reda i akter och arkiv. Utöver detta ingår allt från posthantering, registrering av inkomna handlingar, aktupplägg, fördela ärenden till handläggare till gallring och arkivering. Vidare kommer du bland annat att ta emot besökare, beställa kontorsmaterial och mottagningsattestera fakturor. I rollen ingår även viss handläggning i enlighet med gällande delegationsordning, exempelvis granskning av ställföreträdarnas räkenskaper så som årsräkningar, sluträkningar, förteckningar och i samband med det fatta arvodesbeslut.
Vi står inför en spännande förändringsresa där du kommer att ha en viktig roll. Vi förbereder oss just nu för ett byte av verksamhetssystem som innebär en ökad digitalisering, dina arbetsuppgifter kan därför komma att ändras i takt med att vi nu går från papper och penna till en mer modern verksamhet!
Tjänsten avser en tidsbegränsad anställning under 1 år med möjlighet till förlängning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, företrädesvis inom samhällsvetenskap eller ekonomi. Det är en fördel om du har kunskap inom offentlig- och kommunalrätt men det viktigaste är att du har erfarenhet av administrations/sekreterararbete alternativt annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har god datavana och har förmåga att snabbt sätta dig in i olika verksamhetssystem, med tiden ser vi gärna att du har en central roll kopplat till användningen av våra verksamhetssystem. Då en stor del av arbetet innefattar att tolka och förstå innebörden av en rad olika handlingar som kommer till myndigheten behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Engelskkunskaper är meriterande.
Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga som trivs i en roll där du förväntas ta stort ansvar på enheten. Du är strukturerad och duktig på att prioritera vid hög arbetsbelastning. Hos oss får du möjlighet att påverka och komma med idéer om hur vi kan förbättra och utveckla vår verksamhet. Ditt driv och din initiativförmåga är något vi uppskattar och värdesätter!
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.
Välkommen med din ansökan!
ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Holm, överförmyndarchef
0243-661 03
Verksamhetschef Fredrik Holm
0243-661 03
Tf överförmyndarchef Madeleine Sahlin
0243-666 99
Enhetschef Evelina Hillerström
0243-746 92