OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 400 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du också bli en av oss?
Vill du arbeta med hyres-, ekonomi- och personaladministration?
Samhällsbyggnadsförvaltningen söker nu en engagerad administrativ handläggare som vill vara med och skapa framtidens samhälle samt bidra till den starka tillväxt som Mjölby befinner sig i och står inför.
Samhällsbyggnadsförvaltningen har totalt cirka 340 medarbetare som dagligen utför ett samhällsviktigt arbete. Förvaltningen består av avdelningarna fastighet, gata-park, måltid och lokalvård, räddningstjänst, stadsbyggnadskontor, VA- avfall samt administration. Du tillhör den administrativa avdelningen som i dagsläget består av sex medarbetare. Du kan se fram emot en spännande utmaning i en expansiv kommun.
Du kommer att tillhöra den administrativa avdelningen som är en stödfunktion till övriga avdelningar inom förvaltningen i frågor som rör ekonomi, administration, mål samt kvalitets- och ledningssystem. Vi ansvarar för den samhällsbyggnadsnämndens administration och diarieföring. Vår avdelning består av en avdelningschef, en förvaltningssekreterare, två verksamhetscontrollers och två administrativa handläggare.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administrativ handläggare kommer du arbeta främst med hyres-, ekonomi- samt personaladministration. Arbetsuppgifterna varierar från att registrera arrende- och hyresavtal, uppsägningar och överlåtelser, till att ha hand om hyresavisering samt övrig kund- och leverantörsfakturering inom förvaltningen.
Utöver detta kommer du arbeta med personaladministration i form av hantering av anställningsavtal och beredskapsschema. Du kommer även att arbeta återkommande med översyn och uppdatering av processer, rutiner samt övriga riktlinjer inom förvaltningen. Du ansvarar för att tillhandahålla relevant dokumentation samt hålla den uppdaterad.
I rollen ingår också att driva och leda utvecklings- och implementeringsarbete. Att då tillsammans med förvaltningens avdelningar och enheter utveckla arbetssätt och metoder. Det ingår även arbete kring vikarie-, post- och dokumenthantering, samt övrigt förekommande kontorsarbete.
Arbetsrollens syfte är att vara ett effektivt och kvalitetssäkert verksamhetsstöd.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning. Annan eftergymnasial utbildning och/eller utbildning i hyresjuridik är meriterande. Det är meriterande om du har god datorvana och har arbetat med liknande arbetsuppgifter inom hyres-, ekonomi- samt personaladministration. Det är också meriterande om du har erfarenhet av förändringsarbete.
Du trivs i en administrativ roll med många kontaktytor och du bör ha lätt för att bygga goda relationer då rollen innebär samarbete och kontakt både internt och externt. Som person är du självgående och bra på att planera och strukturera ditt arbete. Du levererar alltid med noggrannhet och kvalitet.
För att lyckas i rollen krävs det att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra men också har förmågan att hantera snabba förändringar. Du söker möjligheter till förbättring, har förmågan att identifiera utvecklingsområden och tar initiativ till förändring. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig en arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta framåt och utvecklas tillsammans med dina kollegor.
ÖVRIGT
Vår kommun är expansiv med cirka 28 000 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.