OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på äldreboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du också bli en av oss?
Vill du arbeta med hyres-, ekonomi- och personaladministration? Service- och teknikförvaltningen söker nu en engagerad och kvalificerad administrativ handläggare.
Service- och teknikförvaltningen, som styrs av den tekniska nämnden, har ansvar för förvaltningen av kommunens fastigheter, gator, parker, vatten, avlopp och avfall. Service- och teknikförvaltningen ansvarar även för måltidsservice och lokalvård. På vår förvaltning arbetar idag ungefär 250 medarbetare.
Du kommer att tillhöra den administrativa avdelningen som är en stödfunktion till övriga avdelningar inom förvaltningen i frågor som rör ekonomi, administration, mål samt kvalitets- och ledningssystem. Vi ansvarar för den tekniska nämndens administration och diarieföring. Vår avdelning består av en avdelningschef, en nämndsekreterare/kommunikatör, två verksamhetskontrollers och två administrativa handläggare.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administrativ handläggare kommer du arbeta främst med hyres-, ekonomi- samt personaladministration. Arbetsuppgifterna varierar från att registrera arrende- och hyresavtal, uppsägningar och överlåtelser, till att ha hand om hyresavisering samt övrig kund- och leverantörsfakturering inom förvaltningen. Utöver detta kommer du arbeta med personaladministration i form av hantering av anställningsavtal och beredskapsschema. Du kommer även att arbeta återkommande med översyn och uppdatering av processer, rutiner samt övriga riktlinjer inom förvaltningen. Du ansvarar för att tillhandahålla relevant dokumentation samt hålla den uppdaterad. I rollen ingår också att driva och leda utvecklings- och implementeringsarbete. Att då tillsammans med förvaltningens avdelningar och enheter utveckla arbetssätt och metoder. Det ingår även arbete kring vikarie-, post- och dokumenthantering, samt övrigt förekommande kontorsarbete.
Arbetsrollens syfte är att vara ett effektivt och kvalitetssäkert verksamhetsstöd.
KVALIFIKATIONER
Du har en gymnasieutbildning och flera års arbetslivserfarenhet som hyresadministratör eller annan likvärdig erfarenhet främst inom fastighetsadministration. Har du även en utbildning i hyresjuridik så ser vi det som en fördel. Det är meriterande om du har erfarenhet av att läsa och tolka avtal. Det är också meriterande om du har erfarenhet av förändringsarbete.
Du trivs i en administrativ roll med många kontaktytor och du bör ha lätt för att bygga goda relationer då rollen innebär samarbete och kontakt både internt och externt. Som person är du självgående och bra på att planera och strukturera ditt arbete. Du levererar alltid med noggrannhet och kvalitet. För att lyckas i rollen krävs det att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra men också har förmågan att hantera snabba förändringar. Du söker möjligheter till förbättring, har förmågan att identifiera utvecklingsområden och tar initiativ till förändring. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig en arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta framåt och utvecklas tillsammans med dina kollegor.
ÖVRIGT
Vår kommun är expansiv med cirka 28 000 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.
Kontaktpersoner på detta företaget
kostekonom Kim Classon
0142-85796
köksansvarig Eva Pantzar
0142-85805
enhetschef Marie-Louise Nydahl
0142-858 77
köksansvarig Helén Borger
0142-85204
Driftchef VA-verket Leif Andersson
0142-366122
VA/Avfallschef Kaj Bjelkås
0142-850 16
Unik Resurs i Sverige AB Örjan Högberg
0700-90 14 12
enhetschef Kerstin Söderberg
0142-853 83
enheteschef Marie-Louise Nydahl
0142-858 77
köksansvarig Bokens kök Helén Borger
0142-852 04