Administrativ handläggare till Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med cirka 270 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Stockholm och i Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder och ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomirelaterade tjänster. Avdelningen har ca 85 medarbetare, fördelade på fyra enheter i Östersund och Gävle. Avdelningens uppdrag omfattar e-handel, leverantörs- och kundfakturahantering, in- och utbetalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut samt servicedesk ekonomi. På den aktuella enheten i Östersund finns ca 35 medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

I Servicedesk ekonomi arbetare du i huvudsak med att besvara frågor, dokumentera och informera kunder om våra tjänster, via telefon och e-post. Du ser till att kunder får svar och återkoppling. I tjänsten förekommer också andra ekonomiadministrativa arbetsuppgifter så som:
Kundsupport inom det ekonomiadministrativa området
Underhåll av vår kundwebb
Systemadministration

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
Akademisk- och/eller gymnasieutbildning
Erfarenhet av kundsupport, särskilt inom större organisation eller myndighet
God kommunikativ förmåga, både i tal och skrift
Goda kunskaper i Microsoft Office

Dessutom är det meriterande om du är/har:
Erfarenhet av att jobba i Visma Proceedo och/eller Agresso redovisningssystem
Kunskap om det regelverk som gäller för staten inom det ekonomiadministrativa området

Vidare ska du ha förmåga:
Serviceinriktad, noggrann, ansvarsfull
Förbättringsorienterad
Bidra till god stämning på arbetsplatsen och utföra arbetsuppgifterna med fokus på kunden
Mål- och resultatinriktad samt initiativrik samtidigt som du är lojal mot fattade beslut

Vi lägger stor vikt till de personliga egenskaperna.

Övrigt
Anställningen 100% tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Svärdfeldt, enhetschef, tel. 010-456 02 73.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel.026- 65 65 82, Martina Sterner Saco-S, tel. 010-456 00 86.

Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast den 7 april till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med "Administrativ handläggare, Dnr 10264-2015/2511".

Sammanfattning

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024