Administrativ handläggare till vård och omsorg

Administrativ handläggare till vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, omsorg om funktionshindrade, äldreomsorg och hemsjukvård. Vi är bra på att driva utvecklingsfrågor och ligger i framkant inom fler områden.

Vi söker nu en administrativ handläggare till vård och omsorg.

Tjänsten är placerad inom biståndshandläggargruppen för vård och omsorg. Teamet består idag av fem biståndshandläggare SoL, 2 LSS handläggare, två administrativa handläggare, två systemadministratörer och enhetschef. En stabil personalgrupp med mycket skratt och vi månar om varandra. Vi har återkommande fredagsluncher och ser gärna till att kombinera våra arbetsplatsträffar med promenader eller andra aktiviteter.

Vill du bli vår nya kollega är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!


ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ handläggare ansvarar du, tillsammans med din närmsta kollega, för avgiftshandläggning för kommunens biståndsbedömda insatser såsom hemtjänst, särskilt boende samt funktionshinderomsorgen inom LSS. Detta innebär myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen.

Utifrån de biståndsinsatser som individen fått beviljat beräknar och beslutar du om avgifter. Tjänsten innebär kontakt med brukare, anhöriga, biståndshandläggare, chefer inom kommunen samt berörda myndigheter.

Du håller dig uppdaterad och redogör för avgifterna och fungerar som talesperson kring detta vid träffar med intresseorganisationer och för brukare och anhöriga som kan ha frågor.

I arbetsuppgifterna ingår även uppgifter som arkivredogörare, systemansvarig för avgiftshanteringen i Procapita, webbredaktör för kommunens externa webb och hantering av leverantörsfakturor i ekonomisystemet. Kunskap om socialtjänstlagen med inriktning LSS är meriterande.

KVALIFIKATIONER
Du har en gymnasial utbildning inom ekonomi eller administration. Att du förstår siffror, beräkningar och har goda kunskaper i Excel ser vi som krav och förutsättning för att lyckas i tjänsten. Har du kunskap och erfarenhet kring våra system såsom Procapita och Unit 4 är detta meriterande.

Som person är du självgående och du driver dina processer vidare. Du är serviceinriktad och vill att arbetet ska bli både effektivt utfört men också att det ska bli rätt.

Du har god kunskap i det svenska språket, både i tal och skrift och har lätt för att anpassa dit budskap till mottagaren. Arbetet innebär mycket kontakten med brukare, anhöriga och andra aktörer vilket gör att du bör vara bekväm med att använda telefon som ett arbetsverktyg för kommunikation.

Tidigare erfarenhet från arbete med ekonomi eller administration är meriterande. Att kunna arbeta med IT, webb och trygghet i att arbeta i olika system är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef biståndshandläggare Birgitta Pettersson
0226-64 54 30

Sammanfattning

Besöksadress

Corneliusgatan 16 Avesta
None

Postadress

Avesta
Avesta, 77481

Liknande jobb


Avfallshandläggare, vikarie

Avfallshandläggare, vikarie

25 november 2024

18 november 2024

22 oktober 2024

Fritidssamordnare

Fritidssamordnare

8 oktober 2024