Administrativ handläggare till vård och omsorg

Administrativ handläggare till vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltning arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns särskilda boenden, hemtjänst, LSS-verksamhet och socialpsykiatri. Här arbetar ca 500 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Tjänsten är placerad inom enheten för myndighetsutövning och administration inom omsorgsförvaltningen. Teamet består idag av sex biståndshandläggare SoL, två administrativa handläggare, två controllers och en enhetschef. En stabil arbetsgrupp med mycket skratt och vi månar om varandra.

Är du vår nya kollega? Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Större delen av tjänstens arbetsuppgifter omfattar avgiftshantering och leverantörsfakturor. Arbetet innebär myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen med ansvar för avgiftshandläggning för kommunala vård- och stödinsatser. Som avgiftshandläggare beräknar och beslutar du om avgifter enligt lagstiftning och administrerar ärendet i vårt verksamhetssystem. I det dagliga arbetet sker telefonkontakt med brukare och anhöriga, samt en viss samverkan med biståndshandläggare, chefer samt berörda myndigheter.

Tjänsten är en del av förvaltningens administrativa stöd vilket bland annat innebär arkivhantering, administrera kommunens webb, uppdatera listor och rutiner. I en nära framtid kommer förvaltningen att byta verksamhetssystem och därmed kommer rollen även att innefatta visst utvecklings- och kvalitetsarbete kring detta.

KVALIFIKATIONER
Du har en gymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi/administration eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Att du trivs med att arbeta med siffror och beräkningar ser vi som en förutsättning för att lyckas i tjänsten. Du har god datorvana och kunskap och erfarenhet från arbete i verksamhetssystem inom kommunal verksamhet är meriterande.

Eftersom arbetet stundvis kan innebär en stor mängd ärenden som kräver snabb handläggning är det viktigt att du som person är strukturerad, självgående och kan prioritera bland uppgifterna. Du vill att arbetet ska bli både effektivt utfört men värnar också om att det ska bli rätt. Du är serviceinriktad, har ett flexibelt förhållningssätt och trivs i roller där uppdraget kan variera. Du tar ansvar och trivs med arbetsuppgifter som du till största del löser självständigt.

Du har god kunskap i det svenska språket, både i tal och skrift och har lätt för att anpassa ditt budskap till mottagaren. Tidigare erfarenhet från arbete med ekonomi eller administration är meriterande.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef biståndshandläggare Birgitta Pettersson
0226-64 54 30

Sammanfattning

Besöksadress

Corneliusgatan 16 Avesta
None

Postadress

Avesta
Avesta, 77481

Liknande jobb


Avfallshandläggare, vikarie

Avfallshandläggare, vikarie

25 november 2024

18 november 2024

22 oktober 2024