Administrativ handläggare/nämndsekreterare

Administrativ handläggare/nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Habilitering & Hälsa erbjuder specialiserad vård och stöd till personer som har en varaktig funktionsnedsättning; som nedsatt förmåga att kommunicera, se, höra eller röra sig. Målet är att bibehålla och utveckla funktionsförmågan, skapa förutsättningar för en god hälsa och möjlighet att aktivt delta i samhället. Vill du göra skillnad för personer som har en funktionsnedsättning? Välkommen till Habilitering & Hälsa, en del av Västra Götalandsregionen. Tillsammans har vi kraft att förändra.



Beskrivning
Förvaltningen har ca 1 050 anställda och verksamhet finns geografisk spridd i hela Västra Götalandsregionen.

Förvaltningskansliet finns på Regionens Hus i Skövde och på Regionens Hus i Göteborg. Här finns fyra stabsfunktioner: administrativa-, ekonomi-, HR- och utvecklingsfunktionen. Tjänsten tillhör den administrativa funktionen och närmaste chef är förvaltningens ekonomichef som i dagsläget även är tillförordnad chef för den administrativa funktionen. Arbetsuppgifterna kräver nära samverkan med övriga funktioner inom kansliet.

Arbetsuppgifter
Du samordnar och arbetar med allmänna handlingar, dokumenthantering, diarieföring och arkivering med uppdrag att utveckla, styra och stödja förvaltningen inom dessa områden. Du har också som ansvarsområde att höja förvaltningens kompetens inom allmänna handlingar samt skapa förutsättningar och utveckla administrativa processer för att stötta ledning och övrig personal i handläggning av ärenden.
Du stödjer styrelsen för Habilitering & Hälsa genom att i din roll som nämndsekreterare säkerställa att nämnden får professionellt beredda beslutsunderlag och kan genomföra sina möten på ett bra sätt. Du är även sekreterare i förvaltningens ledningsgrupp.
Arbetet är utåtriktat och innebär många kontakter inom hela organisationen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen inom samhällsvetenskap, förvaltningsrätt eller annan adekvat inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kunskap i kommunalrätt och annan offentlig rätt och förståelse för den politiska styrningen i en komplex organisation. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation och erfarenhet av att arbeta med arkivfrågor samt i digitala ärende/dokumenthanteringssystem generellt och Public 360 i synnerhet. Tidigare arbete som nämndsekreterare är också meriterande.
För oss är det särskilt viktigt att du är noggrann, strukturerad, kvalitetsmedveten och har helhetssyn. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, har god problemlösande och analytisk förmåga samt arbetar självständigt och tar egna initiativ. Dessutom tror vi att du kan identifiera och driva förbättrings- och utvecklingsarbeten, samarbetar väl med andra och motiveras av utmaningar. Servicekänsla och flexibilitet är viktigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt
Inom Habilitering & Hälsa strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. Vi erbjuder flexibla arbetsformer utifrån verksamhetens förutsättningar och det finns möjlighet att kombinera arbete från våra kontor och på distans. Resor förekommer i tjänsten.
Rekrytering sker löpande och du kan därför komma att bli kontaktad innan ansökningstiden går ut.

Ansök här:  https://vgregion.varbi.com/se/what:job/jobID:501972/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Habilitering & Hälsa, Kansli
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2022
  • Ansök senast: 10 maj 2022

Liknande jobb


Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

13 december 2024