Administrativ HR-konsult, Malmö

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som administrativ HR-konsult innebär att du arbetar med löpande personal- och rekryteringsadministration. Du handlägger självständigt beslutsärenden från start till slut samt informerar och konsulterar verksamhetens chefer i vissa arbetsrättsliga frågeställningar. Du ingår i ett team med administrativa HR-konsulter, med placering i Malmö, Göteborg och Solna, som har ett gemensamt ansvar för arbetsuppgifterna inom området personal- och rekryteringsadministration. Du förväntas också bidra i vårt arbete med ständiga förbättringar i vardagen. Vårt mål är att utvecklingsarbetet ska vara en naturlig del av varje medarbetares arbetsdag.

På Personalenheten är vi ca 130 medarbetare fördelade på fyra orter, Malmö, Göteborg, Solna och Östersund, varav 12 personer är placerade på sektionen i Malmö

Personalenheten tillhör huvudkontorets administrativa avdelning och levererar tjänster till både Skatteverket och Kronofogden. Vi tillhandahåller chefsstöd inom områdena personaladministration, rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, arbetsgivarpolitik och lönebildning, ledar- och medarbetarskap samt kompetensutveckling.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en högskoleutbildning med inriktning mot HR om minst 120p/180hp
• har erfarenhet av liknande arbete inom personal- och rekryteringsadministration under det senaste året
• har kännedom om lagar och avtal inom det statliga HR-området
• har god datakunskap
• är svensk medborgare
• har förmåga att stödja och samverka
• har god kommunikationsförmåga i tal och skrift
• är ansvarstagande, noggrann och ser till helheten
• delar med dig av din kunskap till andra
• är stabil som person.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 januari 2017

Liknande jobb


HR-konsult

HR-konsult

28 november 2024

28 november 2024

HR-konsult, vikariat

HR-konsult, vikariat

15 november 2024