OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad. Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer. Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige. Välkommen till framtiden! Academic Work söker nu för kunds räkning en administrativ inköpskonsult, där arbetet kommer att ske inom ramen för ett "outsourcing-uppdrag" där Du kommer att fungera som en integrerad del i en inköpsavdelning ute hos kund. Arbetet som administrativ inköpskonsult är varierande och innefattar bla följande: - Order- och fakturahantering i kundens inköpssystem. - Vara stöd för organisationen vad det gäller inköpssystem, inköpsprocesser m.m. - Delta och stötta vid genomförande av implementeringsprojekt (införande av inköpssystem i andra länder) - Deltagande i offertförfrågningar och upphandlingar. - Viss förhandling och omförhandling av avtal. - Prisjämförelser. - Delta och driva arbetet att fortlöpande effektivisera/vidareutveckla beställningsflöden inom den egna organisationen. - Förbereda och sammankalla möten. - Processa signering av avtal. - Framtagning av rapporter. - Genomföra enklare analyser av offerter. - Administration inom budgetprocessen. Vi ser gärna att du har ekonomisk gymnasieutbildning eller motsvarande, kunskaper i Office-paketet och gärna erfarenhet från tidigare arbete som ekonomiadministratör/-assistent. Du bör också ha tidigare erfarenheter från arbete med inköp och du behärskar engelska i tal och skrift. Ditt arbete kommer att innebära att hela tiden ha många bollar i luften, därför krävs det att du är organiserad, strukturerad samt noggrann. Som person är du "serviceminded", kreativ, prestigelös och gillar att ta egna initiativ. Som konsult på Academic Work är du snabbare, smartare, hungrigare och eftersom vi tillsätter löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl