Administrativ inköpskoordinator till Staples

Administrativ inköpskoordinator till Staples

Arbetsbeskrivning

Är du lösningsorienterad, tycker om att ge god service och vill ingå i ett riktigt gott team placerat i Göteborg?

Vår målsättning är att alltid erbjuda våra kunder produkter som syns, känns och upplevs på ett sätt som stärker kundens varumärke. I din roll som administrativ koordinator (Customer Unique Specialist som vi benämner titeln) spelar du en viktig roll för organisationen och för kunden.För att vi skall fortsätta växa söker vi nu dig som vill utvecklas vidare inom profilbranschen. Att göra detta på ett företag som är ett av marknadens starkaste och som har de mest kompletta lösningarna inom varumärkesprofilering borde göra att du vill veta mer om oss och om tjänsten.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Staples Branding Solutions befinner sig i en väldigt expansiv fas med mycket spännande möjligheter för rätt person. Vi erbjuder dig ett företag som ligger i framkant och vi strävar hela tiden efter att hitta nya områden för tillväxt. Du erbjuds här en kundnära roll där du får vara med och utveckla specifika kunders sortiment och tillgodose deras speciella behov av unika produkter. Du kommer att utvecklas inom olika produktsegment, leverantörskontakter, inköp och leveransfrågor.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Du kommer supportera Staples Branding Solutions säljorganisation samt löpande serva våra kunder med produktförslag samtidigt som du säkerställer inköp vad gäller leveranssäkerhet och kvalité för de kunder där du är en del av teamet. Arbetet innebär produktskapande i affärssystem samt även kundmötande delar i form av våra e-handelsplattformar.

Dina arbetsuppgifter innefattar även följande:

• Genomföra produktresearch och produktpresentationer
• Hantera leverantörskontakter och prisjämförelser
• Administration i affärssystem och övriga system
• Offertgenomförande, orderhantering och Inköp
• Utvecklingsprojekt för att vi hela tiden skall förbättra oss och våra tjänster

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Staples Branding Solutions har kontor i Sisjön och Du kommer vara en del av vår inköpsavdelning och hantera löpande kontakt med leverantörer, kunder och kollegor samt säkerställa att bestämt kundsortiment görs tillgängligt i våra säljverktyg och affärssystem.

På Branding Solutions är vi ett väl sammansvetsat team som har ett stort engagemang för det vi gör. Då våra lösningar och produkter efterfrågas av allt fler kunder präglas vardagen av många spännande utmaningar att lösa och detta gör vi i ett högt tempo och med stor frihet men också med stort eget ansvar.

Tjänsten är ett vikariat med placering i Sisjön. Rollen innebär visst resande, primärt inom Sverige.

VEM ÄR DU?

Vi söker gärna dig med tidigare erfarenhet av profil-, arbetsklädes- eller liknande bransch och nu vill vara med och bidra till vår utveckling och ambition till att förändra branschen. Vi ser positivt på att du idag arbetar i en liknande roll och att du har erfarenhet av kundkontakter, att koordinera projekt och hantera hela kedjan från leverantörsledet till kundupplevelse och leverans. Om du också har arbetat med inköp är detta meriterande och har du dessutom ett brinnande engagemang för administration så ser vi det som ett stort plus.

Du har god förståelse för affären och tycker om att hantera många projekt samtidigt. Du har initiativförmåga och kan fatta dina egna beslut. Du tycker om att arbeta nära människor, både kunder, leverantörer och kollegor. Du har goda IT-kunskaper, där Excel och Powerpoint är ett krav, SAP och Photoshop är meriterande. Du talar och skriver svenska och engelska utan bekymmer.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2021
  • Ansök senast: 8 december 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024