Administrativ kollega med erfarenhet av byggbranschen sökes

Administrativ kollega med erfarenhet av byggbranschen sökes

Arbetsbeskrivning

Om byggbranschen och administration är två ord som dels återfinns i ditt CV och dels ligger dig varmt om hjärtat läser du helt rätt annons just nu. Vi söker för kunds räkning dig som har förmågan att få saker att hända, är administrativt skicklig och finns tillgänglig för start runt den 11/1 för ett vikariat minst över hela 2021. Du kommer arbeta i en strategiskt viktig roll för en av Sveriges största aktörer inom nyproduktion av bostäder och kommer arbeta i ett team med högt i tak och god kollegial stämning. Låter detta intressant? Vänta INTE med att ansöka utan ansök nu direkt då vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Vår kund är en stor aktör inom nyproduktion av bostäder i Sverige. Man strävar ständigt efter att de nya bostäder man erbjuder för människor att kalla sitt hem ska bli bättre och bättre.

I det arbetet finns ett team bestående av tre personer med en väldigt viktig strategisk roll. Gruppen heter produktionsutveckling och är den grupp som ansvarar för förbättringsärenden inom produktion. Genom samordning, förvaltning och uppdateringar av företagets styrande dokument sätter gruppen alltså kursen för att verksamheten fungerar på bästa möjliga sätt och därmed producerar bästa möjliga nya hem för familjer runtom i Sverige.

Nu ska en kollega i teamet gå på föräldaledighet. Därför söker vi dig som har administrativ erfarenhet inom byggbranschen sedan tidigare för ett vikariat för start i januari och som sträcker sig minst till sista december 2021. Därefter finns möjlighet till förlängning förutsatt att timingen är rätt och att båda parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds


* Ett långsiktigt vikariat på en arbetsplats med högt i tak.
* En roll i ett team med tydlig inverkan på företagets verksamhet.
* En dedikerad och närvarande konsultchef i Per Carnestedt där vi anpassar vårt samarbete utifrån hur du önskar lägga upp det.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta i tätt samarbete med dina två närmsta kollegor vars fokus är på produktion och dess anvisningar. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med förbättringsärenden inom produktion där ditt främsta ansvar är att hantera administrationen kring detta. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:


* Administration och taggning i SharePoint, ärendehanteringssystemet Förbättra och övriga Microsoft program.
* Administrera, planera och samordna möten samt föra protokoll.
* Koordinera och förbereda presentationsmaterial i PowerPoint.
* Samordna översättningar gentemot huvudversion (svenska) med hjälp av stöd i norska och engelska språket. Se till att rätt dokument blir översatta och säkerställ validering av dokumenten.
* Delta i beslutande grupper för att i tidigt skede bli delaktig i förbättringsärenden som genererar förändringar i våra styrande produktionsanvisningar.
* Genomföra och samordna analyser, utredningar och utvärderingar av förbättringsförslag som är kopplade till våra styrande produktionsanvisningar.
* Uppdatera anvisningar kopplade till Produktion t.ex. Monteringsanvisningar, Arbetsbeskrivningar och Metodbeskrivningar utifrån förbättringsförslag.
* Publicering av produktionsanvisningar i företagets verksamhetssystem.


VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som trivs i byggbranschen och som trivs i administrativa roller. Du är driven och kontaktsökande och gillar tanken på att vara den som ser till att arbetet på avdelningen flyter på. Du finner också tillfredsställelse i att se alla de arbetsuppgifter och förbättringsåtgärder ni tar er an sammanstråla till en helhet som driver verksamheten till en bättre version av sig själv.


* Du har tidigare erfarenhet av byggbranschen, helst inom just bygg snarare än anläggning.
* Du har erfarenhet av administrativa roller.
* Du har erfarenhet av arbete (administration och taggning) i SharePoint.
* Du behärskar Office-paketet väl.
* Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.


Som person är du:


* Driven och kontaktsökande. Du har inga problem att lyfta luren och ringa en kollega eller kontakt för att driva ditt eget arbete framåt.
* noggrann och strukturerad. Du trivs med ordning och reda i arbetet och har förmåga att skapa struktur.
* Ödmjuk och relationsskapande. Du gillar administration och byggbranschen men kanske än mer uppskattar du god kollegial stämning.


Övrig information


* Start: ca 11/1 2021
* Omfattning: Heltid minst 31/12 2021
* Placering: Solna
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2020
  • Ansök senast: 4 januari 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


27 december 2024