Administrativ koordinator

Arbetsbeskrivning

Känslan av att bidra. Möjligheten att påverka.
Det händer mycket i Norrköping. Alltfler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 10 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vår verksamhet

Kultur- och fritidskontoret bidrar på olika sätt till att ge norrköpingsborna en rik och meningsfull fritid. I vårt uppdrag från kultur- och fritidsnämnden prioriteras barn- och unga och våra fokusmål är jämställdhet, jämlikhet, tillgänglighet och folkhälsa.

Förvaltningen har nästan 200 medarbetare och består av sju enheter. Cnema, Norrköpings Konstmuseum, Norrköpings Stadsmuseum, Kulturskolan, Stadsbiblioteket, Utvecklingsstöd och bidrag samt Anläggningar och uthyrning.

Norrköpings kommuns kultur- och fritidsaktiviteter ska ge våra invånare, turister och andra besökare upplevelse av högsta kvalitet. Därför ska Norrköping vara en ledande idrottsstad och musikhuvudstad samt regionens kulturhuvudstad. Kultur- och fritidskontoret har en viktig roll i detta arbete, vi deltar och medverkar i arrangemang som till exempel Bråvalla, Stadium sportscamp, SM-veckan 2016.

Vårt samarbete med föreningsliv och civilsamhälle är mycket viktigt och bidrar till ett imponerande kultur-, frilufts- och idrottsutbud samtidigt som föreningar och organisationer genom sina aktiviteter också förenar, utvecklar och skapar samhörighet.

Arbetsbeskrivning

I din roll som administrativ koordinator på den nyinrättade enheten Verksamhetsstöd inom Kultur- och Fritidskontoret har du en viktig funktion med mycket dagligt ansvar. Du kommer bland annat vara ett administrativt stöd både till förvaltningschefen och till enheterna Anläggningar och uthyrning samt Utvecklingsstöd och bidrag. Det innebär exempelvis att svara i telefon, hantera mejl, förbereda inför möten och ta emot besökare. Utöver detta har du många administrativa arbetsuppgifter som postöppning, diarieföring och registrering av inkomna handlingar och ärenden, hantering av föreningsregistret samt vara inköps- och kontorsansvarig i frågor som rör fastigheten.

Du kommer att ingå i en grupp bestående av ekonomi- och personalassistent, redovisningsekonom och ekonomichef. Du kommer i denna roll att rapportera till ekonomichefen inom Verksamhetsstöd.

I denna roll är det viktigt att du alltid är redo att serva både intern personal och medborgarna på bästa sätt.

Din profil

Du har en gymnasial utbildning och minst 3 års dokumenterad erfarenhet från servicerelaterade administrativa arbetsuppgifter som till exempel koordinator, receptionist eller annat yrke med högt ställda servicekrav.

Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet, är van att använda datorn som ett arbetsredskap samt att du har en god förmåga attuttrycka dig i både tal och skrift på svenska.

Som person är du öppen och utåtriktad, representativ och prestigelös. Du är lugn och trygg i dig själv och är alltid professionell i ditt yrkesutövande. Du älskar service och har lätt för att uttrycka dig och kommunicera på alla nivåer. Du har även lätt för att prioritera och ta egna initiativ samt är mycket ansvarstagande. Du värdesätter samarbete och är van att hantera många arbetsuppgifter samtidigt.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. I denna rekrytering kommer vi att lägga särskild tonvikt på kompetenserna flexibilitet, initiativtagande, självkännedom, service och planering.

Övrig information och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Norrköpings kommun med Unik Resurs. Vi vill därför ha din ansökan via hemsidan www.unikresurs.se senast 21/8. Under semesterperioden kommer inget urval att ske utan processen återupptas v. 34. Har du frågor är du välkommen att kontakta någon av Uniks rekryteringskonsulter Kristina Lind, kristina.lind@unikresurs.se eller Caroline Bruhammar, caroline.bruhammar@unikresurs.se 

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 juni 2016

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024