OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker ett administrativ koordinator till vårt kontor på Norrlandsgatan i Stockholm.
Rollen och kvalifikationer
Du ansvarar för administrationen och arbetar operativt med delägare och jurister i två av verksamhetsgrupper. Du samarbetar även med kollegor i motsvarande position på andra grupper.
I det dagliga arbetet samarbetar du med och leder en juniorassistent. Rollen är bred och går till stor del ut på att koordinera och arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter med betoning på kvalificerad dokumenthantering i Word. I koordinatorrollen ingår också kvalitetssäkring, interna och externa events, arbetsfördelning och upplärning av nya juniorassistenter samt introduktion av nya medarbetare. Det är viktigt att du har behärskar hela Office-paketet, i synnerhet Word och PowerPoint, på hög nivå.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att nå framgång i denna tjänst är det viktigt att du är effektiv, flexibel och proaktiv. Du är en positiv och lösningsfokuserad person som trivs med ett högt arbetstempo. Vi söker dig som har erfarenhet av liknande tjänst och vana av arbete i team, gärna som teamledare eller som känner dig mogen att ta det steget. Vi erbjuder en professionell, spännande och trevlig arbetsmiljö. Du pratar och skriver perfekt på svenska.
Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar:
• Kvalitet - Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbete med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.
• Affärsfokus - Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.
• Laganda - Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Planerad start omgående.
Vi kallar löpande till intervjuer så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi behandlar endast ansökningar via detta system.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98