OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 95 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 900 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?
Stadskontoret förbereder och verkställer de kommunövergripande politiska besluten. Vår strävan är att bidra till en effektiv organisation med medborgarnas bästa i fokus. Vi samordnar, utvecklar och stödjer förvaltningar/bolag inom bl.a. områdena ekonomi, personal, upphandling, IT, kommunikation och samhällsutveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du jobba nära politiken och kommunledningen i en organisation med mycket spännande på gång?
I tjänsten som administrativ koordinator i Halmstads kommun är du en viktig länk mellan handläggare och förtroendevalda. Du samverkar dagligen med kommunsekreterare, registratorer och handläggare på stadskontoret. I din roll delar du och kommunsekreteraren på sekreterarskapet i kommunstyrelsen och dess ledningsutskott. En viktig del av tjänsten består av att administrera och bereda kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges sammanträden. Du kommer då att arbeta i kommunens nya ärendehanteringssystem Ciceron.
I rollen som administrativ koordinator hanterar du även alla typer av valärenden och är systemansvarig för Troman som är kommunens förtroendemannaregister. Du ska även kunna hantera olika typer av utredningsuppdrag.
En naturlig utvecklingsmöjlighet som administrativ koordinator är att jobba som kommunsekreterare.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som administrativ koordinator ser vi att du har en universitets- /högskoleexamen på lägst kandidatnivå inom samhällsvetenskap eller motsvarande. Behärska det svenska språket väl, i tal och skrift, är en självklarhet för dig då du har erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet. Vidare har du god datorvana med stort intresse för digital utveckling.
Eftersom rollen innebär många kontakter behöver du ha god samarbetsförmåga och vara flexibel och lyhörd inför gemensamma ställningstaganden. Givetvis arbetar du systematiskt, strukturerat och noggrant för att nå uppsatta deadlines/mål.
Vi sätter stort värde på att du har ett positivt och serviceinriktat arbetssätt.
I vårt rekryteringsarbete strävar vi efter en jämn könsfördelning och vi ser mångfald som en styrka. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Tjänsten är säkerhetsklassificerad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Mari Mäkikangas, avdelningschef
035-13 72 59
Lotta Pettersson, kommunikationsansvarig
035-13 75 16, 070-362 38 23
Therese Wallgren, SSR
035-13 72 88
Helene Wangler, Vision
035-19 29 07
Ann-Charlotte Lindell, överförmyndarassistent
070–845 52 38
Carolina Winkler, kanslichef
072-523 64 06
Stefan Agmarken Enhetschef
Ann-Mari Mäkikangas, avdelningschef stadskontore
035-13 72 59
Stefan Agmarken Kanslichef
035-137340