OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska kyrkan i Lund består av sju församlingar, sjukhuskyrka, familjerådgivning och diakonicentral, med 200 anställda och en mängd ideella medarbetare varav drygt 130 förtroendevalda.
Mer information på www.svenskakyrkan.se/lund
Från den 1 januari 2014 hålls allt samman av ett kyrkoråd. I varje församling finns församlingsråd och församlingsherde. Pastoratet leds sedan årsskiftet av domprost Kerstin Hesslefors Persson vars ledord är "att se och bekräfta med tydlig färdriktning".
Svenska kyrkan i Lund bildade vid årsskiftet ett nytt gemensamt pastorat och består av sju församlingar, sjukhuskyrka, familjerådgivning och diakonicentral. Pastoratet leds av Domprosten som också har kopplingar till stiftet och är biskopens ersättare i vissa uppgifter.
Vi står inför en spännande tid där vi tillsammans ska skapa ett större vi och söker dig som har viljan och förmågan att bidra i vårt arbete för en levande kyrka.
Som administrativ koordinator arbetar du mycket nära domprosten och står mitt i flödet. Du ska ta fram underlag för beslut, ha koll på domprostens almanacka samt stödja domprosten när det gäller personaladministration och kommunikation, såväl internt som externt. Arbetsdagarnas innehåll kan variera väldigt och det är därför viktigt att du är bra på att hantera växlande tempo, är flexibel och har förmågan att ligga "steget före". Som administrativ koordinator förväntas du vara bra på att organisera och prioritera samt vara van vid att ta eget ansvar.
Du som söker:
* har universitets- eller högskoleutbildning - gärna inom områdena HR eller kommunikation
* har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
* har goda kunskaper i engelska
* är medlem i Svenska kyrkan och delar Svenska kyrkans värderingar
* har stor it-vana
Vi ser helst att du har erfarenhet av Svenska kyrkan genom antingen engagemang i verksamheten, som ideell medarbetare eller anställd.
Stor vikt läggs vidpersonlig lämplighet.Vi vill att du ska vara lösningsfokuserad och kommunikativ. Du ska ha stor personlig mognad, vara mån om att ge god service, vara noggrann och strukturerad samt ha viljan att arbeta mål- och utvecklingsorienterat tillsammans med andra.
Tjänsten är på 50% med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan till tjänsten sker genom att du klickar på "Skicka ansökan" i denna annons, där du enkelt kan bifoga personligt brev och CV. Vi behandlar endast ansökningar som skickas in via den här länken.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Elna Hansson, HR On Demand
0761-801004
Görel Rhenstam, PA-chef
0706-029372
Johan Norrfjärd, HR Konsult
0761-801005
Nils Bertil Hansson, Kanslichef
046-358701
Nils Bertil Hansson, Kanslichef
046-35 87 01
Helene Hultman Flygare
046-13 93 03
Ingegerd Slätteby, Sjukhuspräst
046-35 88 08
Maria Norén Faro, HR Specialist
046-358704
Ulf Kullenbok, Ekonomichef
046- 35 87 06
Lena Sjöstrand, Domkyrkokaplan
046-35 88 81