Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

Arbetsbeskrivning

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET
Vill du arbeta med utveckling och strategiska frågor? Nu söker vi en administrativ koordinator till Individ- och familjeomsorgen i Lycksele kommun.

För att vi ska kunna erbjuda bästa möjliga service och stöd till våra medborgare och brukare söker vi nu en administrativ koordinator. Som administrativ koordinator kommer du att arbeta nära enhetschef för områdena Daglig verksamhet, Röda Villan, Stödteamet och Resurscentrum. Individ- och familjeomsorgen befinner sig i en förändringsfas, och vi söker dig som vill vara med och bygga någonting nytt tillsammans med oss. Du kommer att ha stora möjligheter att vara med och påverka arbetets innehåll och utformning efter vad du tror är bäst för våra enheter. I den här rollen kommer du att arbeta med både operativa och strategiska frågor – där du även ges möjlighet att utveckla dig själv och dina ledarskapsförmågor.

Som administrativ koordinator fungerar du som en ledningsresurs till enhetschef där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med utveckling och strategi. Som koordinator kommer du även att ha administrativt samordningsansvar för enheterna, där du arbetar med dokumentation, framtagande av planer, logistik, uppföljning, kvalitetsarbete samt informationsflöden och digital utveckling inom Individ- och familjeomsorgens område.

DIN PROFIL

Vi tror på rätt kompetens på rätt plats.

Vi söker dig med relevant akademisk utbildning för uppdraget, till exempel socionom, beteendevetare, arbetsterapeut eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av målgruppen inom funktionshinderområdet/socialpsykiatri. Vi tror att det är en fördel, men inte ett krav, om du har erfarenhet av projekt- och utvecklingsarbete. För tjänsten krävs goda kunskaper i Officepaketet och digital kompetens.

Du trivs med att arbeta administrativt och har förmåga att självständigt planera och strukturera både ditt eget och andras arbete. I den här rollen är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift, och har förmåga att ta fram skriftligt material av hög kvalité. Du är en person som slutför det du påbörjat, och har förmåga att komma med egna idéer och förslag till förbättringsområden som du omsätter i praktiken. Du ser samarbete som nyckeln till framgång, och ser dig själv som en lagspelare. Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft.

KRAV

Akademisk utbildning
Körkort B
Digital kompetens/Officepaketet

VI ERBJUDER DIG

I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitét och innehåll  i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll.

Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk:
http://www.lycksele.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommuns-formaner/

För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk:
www.lycksele.se/levailycksele  

OM ANSTÄLLNINGEN

Varaktighet: Tillsvidare
Omfattning: 100 %
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen.

Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall.

I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapstränare. För mer information prata med rekryterande chef.

I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman.

Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.

Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in som administrativ koordinator i Lycksele kommun? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 323, senast 2022-01-23. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

Kontaktpersoner på detta företaget

Badföreståndare Ingegerd Åslund
0950-166 41
Kommunal Ingrid Ölmebäck
0950-166 40
Förvaltningschef Nestor Lindström
0950-167 28
Enhetschef Gatu Karin Gottfridsson
0950-167 31
Vision Charlie Persson
070-379 59 31
Verksamhetschef Samuel Lundström
0950-168 55
Rektor Olli Joenväärä
0950-163 14
Lärarförbundet Lena Axelsson Westergren
070-614 92 77
Facklig representant Johan Danielsson
0950-163 62
Enhetschef Linda Renman
0950-164 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lycksele Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2022
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Besöksadress

Storgatan 22
None

Postadress

Storgatan 22
Lycksele, 92181

Liknande jobb


SQE till ledande industrikund i Västerås

SQE till ledande industrikund i Västerås

21 november 2024

20 november 2024