Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

Arbetsbeskrivning

Administrativ koordinator - ersättningar till förtroendevalda

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare.

Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare.

En av enhet nämndsamordnings uppgifter är att hantera ersättningar till förtroendevalda i Västra Götalandsregionen. Inom enheten jobbar vi i team och stöttar varandra. Vi söker nu en erfaren och noggrann administrativ koordinator.

Ditt uppdrag

I uppdraget som administrativ koordinator är dina arbetsuppgifter att granska, registrera och följa upp arvoden och ersättningar till förtroendevalda.

Registrering av arvoden och ersättningar till förtroendevalda sker enligt Västra Götalandsregionens arvodesbestämmelser och Lokala resebestämmelser. Du ingår i ett team i nära samarbete med ansvariga handläggare och ger service och konsultativt stöd åt samtliga nämndsekreterare och förtroendevalda med uppdrag i Västra Götalandsregionen. Det innebär bland annat att ta fram och revidera manualer och lathundar och utbilda nyanställda nämndsekreterare i arvodeshanteringen.

I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med de system Västra Götalandsregionen använder för förtroendevalda, t ex Barium, Netpublicator och Public 360. Det är både löpande arbete och i förekommande fall delta i utveckling av systemen, tilldela behörigheter med mera.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder en arbetsplats där vi värnar om ett positivt klimat samt verkar för god samverkan både internt och externt. Vi uppmuntrar och tar tillvara idéer samt arbetar gemensamt med att utveckla verksamheten. 

Västra Götalandsregionen erbjuder flexibla arbetsformer utifrån verksamhetens förutsättningar och det finns möjlighet att kombinera arbete från kontor och på distans, i överenskommelse med arbetsgivaren. 

För att lyckas i rollen behöver du:


Då granskningen av ekonomiska ersättningar till vissa delar sker manuellt är det av stor vikt att du är noggrann och har förmåga att hantera stora datamängder, samt är bra på att kommunicera med kollegor i syfte att säkerställa kvalitet och korrekthet i de ekonomiska utbetalningarna.

Du bör vara stresstålig och ha förmåga att prioritera det som är viktigast för stunden. Kunskap om offentlighets- och sekretesslagstiftning och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet är mycket önskvärt.

Du har eftergymnasial utbildning på minst ett år inom löneadministration eller likvärdig utbildning samt minst tre års dokumenterad erfarenhet av löne- och/eller personaladministrativt arbete. 

Då du stöttar och lär ut inom ditt område är det också viktigt att du är pedagogisk, kommunicerar väl på svenska samt är van datoranvändare och har lätt för att lära dig nya digitala system.

Det är meriterande om du har erfarenhet av förtroendemannaregistret Troman, ärendeberednings- och diariesystemet Public 360 samt det personaladministrativa systemet Heroma. Även bra om du har erfarenhet av andra administrativa system Västra Götalandsregionen använder, t ex Sharepoint och Netpublicator.

Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund:

- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.

Övrigt

Tjänsten är en tills vidareanställning. En del resor kan förekomma.

Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv.


Läs om våra förmåner: https://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/dinaformaner/

Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024