OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
För Intertek Evaluates räkning söker vi på KFX HR - partner nu en administrativ koordinator med intresse för CSR - frågor. Detta är en tjänst för dig som vill träda in i en roll där eget ansvar och driv är viktiga komponenter för att lyckas. Som administrativ koordinator ges du möjligheten att utvecklas i ett av de största företagen i sin bransch, där dina kontaktytor kommer att sträcka sig över hela världen.
Om företaget
Många konsumenter, företag och organisationer känner oro över att tillverkningen av produkter och leveransen av tjänster potentiellt kan påverka arbetstagare, samhälle, säkerhet och miljö negativt. Intertek har utvecklat en rad riskbaserade ledningsverktyg och revisionslösningar för att bedöma och jämföra leverantörer, för att på så vis hjälpa företag och organisationer att hantera och följa upp status i sina leverantörskedjor. Genom deras tjänster inom allt från revision, inspektion, provning, utbildning och konsultation till kvalitetssäkring och certifiering bidrar de till att öka värdet på deras kunders produkter, processer och system. Med ett nätverk av fler än 1 000 laboratorier och kontor och över 40 000 anställda i mer än 100 länder hjälper de företag att lyckas på den globala marknaden.
Arbetsuppgifter
I rollen som administrativ koordinator kommer du att ansvara för koordineringen av verksamhetens CSR-tjänster, för den nordiska marknaden. Du blir en nyckelfunktion i de processer och de kundprogram som Intertek Evaluate genomför, hela vägen från revisionsförfrågningar till fakturering av utförda revisioner och uppdrag. Intertek har både globala kundprogram med specifika processer och egna tjänster för att följa upp leverantörskedjor, varför du i rollen förväntas hantera stora mängder av information. I rollen ansvarar du för en god planering av processer och program samt att rapporter kommer in i tid och godkänns. Du kommer vara en viktig del i att se till så att instruktioner och processmål efterlevs av revisorer och underleverantörer. Detta kommer vidare ha en direkt påverkan på tjänstekvalitet, kundleverans och kundnöjdhet. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:
- Koordinering av revisionsuppdrag
- Kontakt med underleverantörer, revisorer och kunder
- Kontinuerlig dialog med Intertek’s globala supplier management organisation och dess experter.
- Övergripande kontorsadministration och initiativ till förbättringar
Kvalifikationer
Du som söker tjänsten är en driven och handlingskraftig person med intresse för hållbarhetsfrågor. Vi tror att du har en förmåga att planera och strukturera ditt arbete på bästa sätt, i en självständig roll. Du är organiserad och problemlösande, samt inte rädd för att driva på och ställa krav på dina medarbetare för att nå goda resultat. Du trivs i en global miljö där kvalitetsarbete är av högsta prioritet. Genom utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet har du skaffat dig intresse och förståelse för supplier management och frågor som rör kvalitet, hållbarhet och miljö i företagsvärlden. Vi tror att du tidigare har arbetat i en administrativ roll där informationsflödet har ställt krav på både stresstålighet, tålamod och precision. Utöver detta ser vi att du har:
- God administrativ förmåga och hög IT - mognad
- Erfarenhet av koordinering och planering
- Erfarenhet av CSR - arbete
Då koncernspråket är engelska är det ett krav att du är flytande i både tal och skrift.
Övrigt
I denna process samarbetar Intertek med KFX HR - partner och samtliga frågor hänvisas därmed till ansvarig rekryterare, Linnea Hägg. Då tjänsten ska komma att tillsättas omgående rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Martina Wahlgren
Hanna Benjaminson
Clara Backlund
Susanne Järleby
Anna Jardelid
Hanna Benjaminson
Susanne Järleby
Linn Arvidsson
William Ericson
Linnea Hägg