Administrativ koordinator med fokus på ekonomi till Dina Försäkringar Väst

Arbetsbeskrivning

Dina Försäkringar är en grupp lokalt förankrade, kundägda försäkringsbolag med 250 års historia. Hos oss är beslutsvägarna korta, utvecklingstakten hög och möjligheterna att påverka stora. Vår vision är att ge hela Sverige trygghet i vardagen och mod att investera i en hållbar framtid. Det gör vi genom att förstå kundernas vardag, tänka nytt, vara nära och finnas till för våra kunder när de behöver oss. Och det uppskattas. För andra året i rad har vi branschens nöjdaste kunder i flera kategorier enligt Svenskt Kvalitetsindex och vår Mäklardisk har fått utmärkelser för bland annat bästa service. Vårt engagemang i lokalsamhället är stort och vi stöttar föreningar, kulturevenemang och skadeförebyggande insatser över hela landet.

Det här är en tjänst för dig som har ett serviceinriktat sätt och som blomstrar i en bred och varierande roll. Här får du möjlighet att ta egna initiativ och vara med och strukturera upp processer och tillvägagångssätt kopplat till administrationen men även praktiska rutiner för kontoret. Som Administrativ koordinator kommer du se till att den löpande driften på kontoret fungerar. Du kommer bland annat:

utföra löpande ekonomiska uppgifter som leverantörsreskontra och fakturascanning
ansvara för att det är snyggt och representativt i de gemensamma ytorna på kontoret
ta emot besökare och förbereda inför möten

köpa in kontorsmaterial 
 beställa frukt och kaffe till kontoret
ordna med post & bud 
ordna konferensarrangemang och bokningar 
vara kontaktperson mot IT-avdelningen i Stockholm 
vara VD och ekonomichef behjälpliga med övriga diverse uppgifter kopplat till administration och ekonomi


Vi söker dig som antingen är nyexaminerad och redo att ta klivet ut i arbetslivet eller dig som har tidigare erfarenhet från en liknande roll. För att trivas i tjänsten och hos oss ser vi att du har en genuin servicekänsla och ett stort engagemang och du trivs med att ta egna initiativ. Som person är du prestigelös, flexibel och strukturerad, du har ett professionellt sätt och kan anpassa dig till olika människor och situationer. Du är flytande i det svenska språket i tal och skrift. Det är meriterande men inte ett krav om du har jobbat med ekonomi tidigare. Om du har intresse för att fördjupa dig mer i ekonomiska arbetsuppgifter så finns det stora möjligheter till det. Då det här är en ny tjänst, ser vi gärna att du är med och formar och vidareutvecklar rollen tillsammans med oss.

I den här rekryteringen samarbetar Dina Försäkringar med Jerrie. Du är välkommen med din ansökan med CV och personligt brev på www.jerrie.se. Då personliga egenskaper väger tungt i denna rekrytering lägger vi stor vikt vid ditt personliga brev. Där vi vill att du beskriver varför du tror att den här rollen skulle passa dig. Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, men senast den 9/1. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jonna Berglöv på jonna.berglov@jerrie.se samt Dina Försäkringars fackliga representant, Anders Andersson på anders.andersson@dina.se eller 070-353 50 26.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2022
  • Ansök senast: 9 januari 2023

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

Kontors/trivselansvarig

Kontors/trivselansvarig

22 november 2024