OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat i en administrativt koordinerande roll och tycker det var kul? Skulle det passa dig med en ansvarsfylld roll i en teknisk bransch där Stockholms utveckling är i fokus? Är ordning och reda viktigt för dig? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Nu söker vi på Perido en administrativ koordinator till Stokab som är ett företag som levererar kommunikationslösningar inom fibernät. Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i närheten av Globen. Innan start kommer säkerhetskontroll att genomföras.
Dina arbetsuppgifter
Här kommer du att få tillhöra driftenheten på Stokab och ditt ansvar blir att administrera hanteringen av passermedel och även bistå med teknisk support. Ungefär 14 personer tillhör din kommande arbetsgrupp men det närmsta samarbetet sker dagligen tillsammans med ytterligare en koordinator. Det finns redan satta arbetsrutiner i rollen men för dig som gillar utveckling kommer det absolut att vara möjligt att påverka rutiner, utveckla processer och att bidra på bästa sätt för Stokabs fortsatt arbete.
Följande arbetsuppgifter är bland annat vad du kan förvänta dig:
Hantering av nycklar/taggar/kort/koder i största allmänhet
Uppdatera skåp, nycklar, passerkort, kontaktpersonuppgifter och vägbeskrivningar
Träffa fastighetsägare och andra runt om i Stockholm som behöver tillgång till lokaler och utrymmen
Bevaka och åtgärda tekniklarm
Samordning och felhantering
Inplaceringar av kunders utrustning i noder
Teknisk systemsupport på Helpdesktelefon mot entreprenörer och kunder
Bevaka och åtgärda inkomna ärenden i Sharepoint och CRM (ärendena loggas i systemet)
Övrigt förekommande arbetsuppgifter
Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i denna koordinerande roll ser vi att du som söker denna tjänst är väldigt strukturerad och noggrann i ditt dagliga arbete. Serviceminden gentemot kollegor och externa parter är på topp och du tar ett stort ansvar för att arbetsuppgifter blir utförda och har därtill heller inga problem med prioriteringen av dessa. Inom ramen för den tekniska support-delen av tjänsten tycker du det är kul med problemlösning och har ett analytiskt sinne och förstår processer och följdkonsekvenser av div. åtgärder. Till sist ser vi det som självklart att du bidrar till en trevlig arbetsplats med ett gott humör och engagemang!
Visst låter det som en kul tjänst? Skicka gärna in din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning
1–2 års erfarenhet av administrativa och koordinerande arbetsuppgifter
Tekniskt intresse och kunskaper
Körkort
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning som konsult hos oss på Perido för Stokab. Tillträde så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 31932 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.