OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Om verksamheten
Med en omsättning på 18 mdr kronor och cirka 16 000 medarbetare är Sahlgrenska Universitetssjukhuset ett av norra Europas största universitetssjukhus, omfattande Sahlgrenska, Östra och Mölndals sjukhus.
Tjänsten som Administrativ koordinator är placerad på Sjukhusgemensam ekonomiavdelning som bland annat ansvarar för ekonomisk planering, redovisning och uppföljning på sjukhusövergripande nivå. Sjukhusgemensam ekonomiavdelning består av cirka 30 medarbetare och är lokaliserad på Torggatan 1 i Mölndal.
Arbetsuppgifter
Vi söker en person till Sjukhusgemensam ekonomiavdelning som trivs med administrativa arbetsuppgifter, som drivs av att ge snabb och kvalitativ service och vill vara med och leda den digitala utvecklingen inom ekonomifunktionen.
Den administrativa delen av tjänsten utgörs bland annat av beställning av systembehörigheter och förbrukningsmaterial, ha ansvar för löpande utbyte av datorer och mobiler samt underhåll och uppdatering av intranät, dokumentarkiv och sharepointytor. Det ingår även att planera, dokumentera och följa upp avdelningsgemensamma möten och projekt samt vara ett stöd till avdelningens två chefer.
I vår strävan efter att ligga i digitaliseringens framkant blir din uppgift att fånga upp och förmedla nyheter inom till exempel Office 365, Teams, Sharepoint med mera, samt att ta en aktiv roll i digitaliseringen av våra ekonomirelaterade utbildningar.
I tjänsten ingår även att vara avdelningens ansvariga person i implementeringsarbetet av Framtidens Vårdinformationsmiljö (FVM), det nya patientadministrativa systemet, vilket innebär att vara länken mellan införandeprojektet och de kollegor som arbetar med vårdfakturering. I denna roll kommer du vara en del av sektionen för köpt och såld vård där fler intressanta arbetsuppgifter finns att ta sig an i mån av tid.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning som vårdadministratör, systemadministratör eller liknande och har arbetat minst tre år inom yrket. Erfarenhet inom patientadministrativa rutiner och system såsom Elvis och Melior är meriterande.
Du är lösningsinriktad och har ett gott bemötande i mötet med dem vi är till för. Du är detaljmedveten, noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är självgående och tycker om att samarbeta och bidra till ett gott arbetsklimat där du och dina kollegor har roligt på arbetet.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Lars-Bertil Jonasson
031-343 27 18
SACO Maud Eriksson
031-343 48 91
Redovisningschef, Carin Gustavsson
031–343 25 42