Administrativ koordinator på deltid till Siemens!

Administrativ koordinator på deltid till Siemens!

Arbetsbeskrivning

Letar du efter ett deltidsjobb och har ett stort intresse för bilar? Vill du vara med på en spännande resa med mångsidiga utmaningar i en internationell organisation? Se hit! Siemens Gamesa Renewable Energy söker nu en Fleet Administrative Coordinator till deras serviceteam i Solna. Uppdraget är inledningsvis 6 månader med chans till förlängning. Skicka in din ansökan idag då vi tillämpar löpande urval

OM TJÄNSTEN
Siemens Gamesa Renewable Energy är ledande inom industrin för förnybar energi och arbetar för att tillhandahålla världens bästa havs- och landbaserade vindkraftverk och tjänster. Företaget är ett team på 27 000 individer från över 100 nationaliteter, alla motiverade att skapa den bästa arbetsplatsen och att driva övergången till en hållbar värld. Siemens 'Gamesa Renewable Energy har ett gemensamt mål att göra det som är viktigt verkligt, och det är ren energi för kommande generationer. Detta handlar om ett konsultuppdrag där du kommer bli anställd som konsult hos oss på Academic work.

Uppdraget är på deltid och är inledningsvis 6 månader med chans till förlängning.

Du erbjuds


* Att vara involverad i ett intressant projekt och komma med egna idéer
* Flexibla arbetstider


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen innebär hantering av företagets bilpark, inklusive både företagets servicebilar (bilar som används i drift på deras vindkraftverk) och företags-/förmånsbilar. Just nu har Siemens Gamesa ett samarbete med tre olika billeasingföretag där du kommer att vara den huvudsakliga kontaktpunkten. Dessutom kommer du att vara en kontakt för företagets företags-/förmånsbilsförare och platspersonal när det gäller servicebilarna.

Du kommer att jobba med att:

• Fungera som första kontaktpunkt för alla flottförfrågningar

• Tillhandahålla administrativa och kontorsuppgifter relaterade till Fleet Management

• Upprätthålla ett korrekt register över vår bilpark

• Hjälpa till i beställningsprocessen av nya leasingbilar eller långtidshyrbilar

• Ansvarig för våra befintliga billeasingavtal, att förlänga eller initiera nya kontakter etc vid behov

• Skapa ett informationsblad, eller om det är möjligt, webbsida med allmänt användbar information kopplad till tjänstebilsflottan

• Uppdatera vår bilpolicy vid behov

• Vara administratör i billeasingportalerna och att skapa/uppdatera rapporter varje månad

• Samarbeta med lokal HR gällande rapporter till lön (t.ex. trängselskatt, förmånsvärden etc)

• Vara uppdaterad i marknadsförhållanden och nyheter inom fordonsindustrin

• Tillhandahålla och kommunicera information och material till förare, som till exempel hur man beställer en bil, hur man anmäler en skada till försäkringsbolaget etc.

• Hantera bränslekort

VI SÖKER DIG SOM
- Har goda kunskaper på engelska och gärna svenska (men ej obligatoriskt)
- Har utmärkt kommunikativ förmåga, både skriftligt och muntligt
- Har god administrativ och samordnande förmåga
- Har god IT- och Microsoft Office-kompetens
- Har förmåga att lära sig nya system och hantera data
- Kan upprätthålla en hög nivå av noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer

Det är meriterande om du har

• Erfarenhet från bil/leasingbranschen

• Genuint intresse för bilar

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, 2-3 dagar i veckan
* Placering: Solna


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vill du läsa mer om företaget? Klicka här:The leader in renewable energy I Siemens Gamesa

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2023
  • Ansök senast: 20 mars 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024